Program Płatnik - korekty dokumentów – warsztaty komputerowe
Cel szkolenia:
- Nauka obsługi funkcji dokonywania korekt dokumentów w programu Płatnik
- Zapoznanie się z nowymi funkcjami weryfikacji dokumentów, w tym:
- Pobierania danych z ZUS,
- Reguł weryfikacji,
- Poprawnego odczytywania dokumentów,
- Statusów określających dotarcie dokumentu do ZUS - Poznanie szczegółowych reguł korygowania dokumentów w oparciu o informacje zwrotne z ZUS,
- Opanowanie korzystania z portalu PUE ZUS przez firmy uczestników.
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie zasad działania weryfikacji dokumentów ubezpieczeniowych w programie Płatnik w ostatniej wersji,
- Prezentacja obsługi programu Płatnik w zakresie:
- Przygotowania i wysyłki korekt wszelkich dokumentów (zgłoszeniowe, rozliczeniowe i inne),
- Pobierania danych z ZUS, aktualizacji programu i działania w sytuacjach korekty błędów,
- Przygotowania zaktualizowanych dokumentów ubezpieczeniowych,
- Zmian w wersji 10.01.001 programu Płatnik - Opanowanie funkcji portalu PUE ZUS w zakresie:
- Przygotowania i korygowania dokumentów w ramach programu e-Płatnik,
- Profilu firmy (płatnika), oraz innych profili (ubezpieczony, świadczeniobiorca)
- Wysyłki wniosków z portalu,
- Współpracy portalu z aktualnym programem Płatnik,
- Umawiania wizyt.
Metodologia szkolenia:
Szkolenie składa się z bloków ćwiczeń na komputerach, uzupełnionych wykładem oraz wyjaśnieniami osoby prowadzącej.
Program szkolenia
I. Obsługa programu Płatnik
1. Podstawy zasad pracy w programie, omówienie menu głównego
• O instalacji
• Instalacja
• Menu górne
• Menu boczne
• Poruszanie się po ekranie głównym i listach osób/dokumentów
• Filtrowanie
• Zarządzanie dostępem (Administracja w pasku bocznym)
2. Parametryzacja programu
• Parametry główne (Administracja/ustawienia programu), Lokalizacje
• Parametry przekazu elektronicznego (Przekaz/Przekaz Elektroniczny),
3. Tworzenie kartotek płatnika i ubezpieczonego
4. Tworzenie dokumentów pierwszorazowych
• Zgłoszeniowych
• Rozliczeniowych
• Innych
5. Import dokumentów z programów kadrowo-płacowych
6. Dokumenty zmiany i korekty
• Różnica pomiędzy zmianą a korektą
• Wymagany czas przekazania dokumentów do ZUS (zmiana – 7 dni, korekta – kiedy zajdzie potrzeba ASAP)
7. Obsługa kreatorów dokumentów Menu Narzędzia/Twórz dokumenty)
• Kreator dok rozliczeniowych
• Kreator dok ZSWA
• Kreator wyrejestrowania członków rodzin
• Kreator wyrejestrowania ubezpieczonych
• IMIR
• Dokumenty płatnicze
8. Pobieranie danych z ZUS – omówienie
• Komponenty i słowniki
• Statusy przetworzenia
• Kartoteki płatnika i ubezpieczonych
9. Przekazywanie dokumentów do ZUS (bez faktycznego wysłania, omówienie)
• Wysyłka papierowa (do 5 osób) /elektroniczna (powyżej)
• Wyjaśnienie pojęć certyfikatów/podpisów
• Przebieg procesu – weryfikacja, otrzymuje identyfikator, należy pobrać potwierdzenie
II. Przetwarzanie dokumentów w ZUS
1. Tryb „na następny dzień”
2. Tryb „natychmiast”
3. Tryb kolejki
III. Dokumenty ubezpieczeniowe wprowadzanie do użytku od 2019 roku i ich funkcje:
• Przygotowanie dokumentu ZUS OSW
• Przygotowanie dokumentu ZUS RIA
IV. Szczegóły procesu dokonywania korekt informacji przezywanych do ZUS:
1. Ćwiczenia w zakresie tworzenia dokumentów korygujących/zmiany:
• Zgłoszeniowych płatnika
• Zgłoszeniowych ubezpieczonego i członków rodzin
• Obsługa dokumentów WDR i KOA
• Omówienie rodzajów zawiadomień o błędach z ZUS (WDR)
• Omówienie załączników do zawiadomień
• Korekty dokumentów rozliczeniowych: DRA,RCA,RSA,RZA
• Inne (IWA, ZSWA)
2. Wykorzystanie danych otrzymywanych z ZUS do wykonywania korekt
• Informacje z PUE
• Zestawy pobierane do programu Płatnik
• Wpływ IPP oraz pobieranych danych na WDR
3. Szczególne zasady obsługi korekt (min korekta składek ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych – zgon ubezpieczonego, zmiana zasiłku, więcej niż jedna umowa zlecenia itp)
V. Portal PUE:
1. Wymagania
2. Rozpoczęcie pracy (rejestracja, logowanie)
• Profil płatnika, ubezpieczonego i świadczeniobiorcy
• Wymiana informacji z ZUS
• Program e-Płatnik (tworzenie dokumentów korygujących)
• E-zwolnienia
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia faksem, e-mailem lub pocztą bądź wypełniając formularz na stronie. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Potwierdzenie udziału z informacją o miejscu szkolenia (jeśli miejsce nie jest podane wcześniej) zostanie przesłane na 3 dni przed szkoleniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub faks.
Szkolenie należy opłacić przelewając po zajęciach na podstawie otrzymane faktury (przelewowej) należność. Faktura zostanie przekazana na szkoleniu bądź przesłana pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć lub odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- kompleksowe materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy i lunch