WEBINARIUM: Obowiązek raportowania JPK_CIT w instytucjach kultury

16.10.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

SPRAWDŹ termin szkolenia o podobnej tematyce  >>>

W związku z nowym obowiązkiem raportowania JPK_CIT na szkoleniu wyjaśnimy wymagania oraz wskażemy sposób przygotowania się do zmian. Od 1 stycznia 2025 r. zaczną obowiązywać przepisy wymagające od podatników CIT prowadzenia ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej, umożliwiającej ich przekazywanie do organów podatkowych w postaci struktur logicznych JPK. Ewidencje prowadzone dla celów podatku CIT będą przekazywane bez wezwania w ramach struktury JPK_CIT. Pierwsze pliki JPK będą przekazywane w terminie do końca marca 2026 r. za roku podatkowy 2025. To oznacza, że podatnicy CIT będą musieli dostosować swoje wewnętrzne systemy finansowo-księgowe do nowych przepisów już od 1 stycznia 2025 r.

Program szkolenia

  1. Co to jest JPK_CIT?
  • JPK_KR_PD
  • JPK_ST_PD
  1. Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT w instytucjach kultury
  • Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
  • Podmioty obowiązane do przesyłania plików JPK VAT
  • Pozostali podatnicy
  • Od kiedy obowiązek raportowania w instytucjach kultury?
  1. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie programów komputerowych
  • Konta pozabilansowe
  • Bazy w Excel
  1. Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego
  2. Zasady przesyłania plików JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
  3. Okres raportowania
  4. Zwolnienia z obowiązku raportowania
  5. Obowiązek uzupełnienia ksiąg rachunkowych (Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)
  6. Zakres przesyłanych danych
  • Konta bilansowe
  • Konta pozabilansowe
  • Ewidencje przychodów
  • Ewidencje kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów
  • Trwałe i przejściowe różnice pomiędzy wynikiem bilansowym (rachunkowym) a wynikiem podatkowym
  • Ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Wpływ raportowania JPK na wartość początkową, zasady prowadzenia ewidencji, zmiany, likwidacje itd.
  • Wykazanie różnic w ewidencji bilansowej i podatkowej
  • Sposób prezentacji ewidencji
  • Pozostałe dane
  1. Raportowanie  JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
  2. Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych – dodatkowe dane
  • Dane kontrahenta
  • Numery faktur (KSeF)
  • Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
  • Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji  środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd)
  • Szczególne regulacje ze względu na branże – instytucje kultury
  • Pozostałe zmiany
  1. Struktura logiczna JPK_KR_PD – analiza
  • Nagłówek/ Podmiot/ Kontrahent/ ZOiS/ Dziennik/ RPD
  1. Rozliczenia z NFZ
  • Znaczniki
  • Jak wykazać w JPK_KR_PD
  1. Darowizny
  2. Dotacje
  3. Struktura logiczna JPK_ST_KR – analiza
  • Nagłówek
  • Podmiot
  • ST_KR
  1. Analiza na przykładowych kontach
  2. Wątpliwości związane z planowanymi zmianami w księgach rachunkowych oraz ich prezentacją w JPK_KR_PD
  3. Wątpliwości związane z planowanymi zmianami w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz ich prezentacją w JPK_ST_KR
  4. Wpływ zmian na politykę rachunkowości z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury
  5. Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia deklaracji JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  • Nowe rozwiązania informatyczne
  • Przebudowa księgi głównej
  • Przebudowa ksiąg pomocniczych
  • Implementacja systemów IT
  1. Zasady raportowania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  • Struktura logiczna (schema)
  • Środki komunikacji elektronicznej
  • Sposób przesyłania JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  • Narzędzia informatyczne przesyłania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  1. Jak przygotować się na wejście JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury
  • Dostosowanie systemów informatycznych
  • Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
  • Zmiana metodologii księgowania
  • Pozostałe zmiany w systemach finansowo-księgowych
  1. Skutki raportowania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
  • Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
  • Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
  • Wpływ na plany kontroli podatkowych – narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.00
2025-10-16 429.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane