Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Zamknięcie roku 2025 w podmiotach leczniczych – praktyczne warsztaty w tym powiązanie znaczników JPK-KR-PD z notą podatkową xml i obrotówką
od 9.00 do 13.00
Uczestnicy szkolenia otrzymają m.in. edytowalny plik Excel zawierający powiązanie kont bilansowych i pozabilansowych ze znacznikami JPK-KR-PD oraz plik Excel przedstawiający powiązanie noty podatkowej w sprawozdaniu XML z zeznaniem CIT.
Program szkolenia
Uwarunkowania formalne i zmiany przepisów w podmiotach leczniczych
- Istotne zmiany w 2025 r. dotyczące podmiotów leczniczych
 - Harmonogram prac związanych z zamknięciem roku
 - Uwarunkowania formalno-prawne rozliczeń świadczeń medycznych z NFZ
 - Rozliczenie w księgach sfinansowanych, a nie zrealizowanych w latach ubiegłych świadczeń
 - Korekty planu finansowego – uwarunkowania formalne, a uwarunkowania praktyczne
 - Sprawozdanie z realizacji planu finansowego
 
Jednolity Plik Kontrolny JPK CIT – przygotowanie do zmian
- JPK CIT - Podstawa prawna
 - Nowe obowiązki w zakresie przekazywania pliku wraz z zeznaniem rocznym CIT 8
 - Struktury plików: JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
 - Zakres danych niezbędnych do wprowadzenia w księgach rachunkowych w związku z obowiązkiem przekazania JPK CIT
 - Prowadzenie ksiąg rachunkowych dostosowanych do zmienionych uwarunkowań
 - Niezbędne zmiany w polityce rachunkowości – propozycja praktycznych rozwiązań
 - Sposoby weryfikacji wprowadzonych danych, metody sprawdzenia poprawności generowanych plików
 
Sprawozdanie finansowe w podmiotach leczniczych za 2025 r.
- Istotne kwestie związane ze sporządzeniem sprawozdania finansowego
 - Inwentaryzacja – zapasy, inwestycje w toku, weryfikacja sald
 - Nakłady inwestycyjne, w tym finansowane z różnych źródeł, wydatki remontowe
 - Ewidencja i wycena zapasów
 - Ewidencja i rozliczenie kosztów, w tym: koszty postępowań spornych i egzekucyjnych, koszty o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie itp.
 - Korekty kosztów na przełomie roku
 - Rozliczenia międzyokresowe, możliwe uproszczenia
 - Wycena rezerw, zobowiązań warunkowych, rozliczeń międzyokresowych w tym rozliczeń międzyokresowych przychodów
 - Przychody – rozpoznawanie, ewidencja, korekta przychodów na przełomie roku
 - Odsetki od należności i zobowiązań – naliczenie i prezentacja
 - Krąg kosztów – kontrola prawidłowości rozliczeń i domknięcia kręgu kosztów
 - Praktyczne wskazania na które szczególnie należy zwrócić uwagę
 
Rachunek przepływów pieniężnych – podejście praktyczne
- Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej – identyfikacja, ujęcie korekt
 - Inne korekty – identyfikacja, źródła informacji
 - Przepływy środków pieniężnych z działalności inwestycyjnej
 - Nabycie wartości niematerialnych i prawnych oraz rzeczowych aktywów trwałych
 - Inwestycje w nieruchomości oraz wartości niematerialne i prawne
 - Przepływy środków pieniężnych z działalności finansowej
 - Kredyty i pożyczki
 - Spłaty kredytów i pożyczek
 - Płatności zobowiązań z tytułu umów leasingu finansowego
 - Odsetki
 - Dotacje i darowizny w rachunku przepływów pieniężnych
 
Zasygnalizowanie istotnych zmian w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych za 2025 r.
- Zeznanie podatkowe CIT 8 za 2025 r. – przydatny szablon Excel uwzględniający powiązanie noty podatkowej w xml w sprawozdaniu finansowym z zeznaniem CIT
 - Przychody rachunkowe a przychody podatkowe w SP ZOZ szczególne przypadki
 - Koszty rachunkowe a koszty podatkowe – omówienie ważniejszych spraw
 - Linia orzecznicza – omówienie najnowszych interpretacji
 - Zeznanie podatkowe CIT 8 za 2025 r. – krótkie omówienie istotnych zmian w tym omówienie załączników do zeznania CIT
 - Warunki korzystania dochodów ze zwolnienia, odliczenia od dochodu, zysk, strata podatkowa – aspekty praktyczne
 
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
| Miasto | Termin | Cena | |
|---|---|---|---|
| Transmisja ONLINE od 9.00 do 13.00  | 
2025-11-27 | 499.00 zł netto + 23% VAT * | 
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.