WEBINARIUM: Zamknięcie roku 2023 w podmiotach leczniczych – praktyczne warsztaty z edytowalnymi narzędziami Excel w tym powiązanie noty podatkowej w sprawozdaniu xml z zeznaniem CIT

Praktyczne warsztaty z edytowalnymi narzędziami Excel w tym powiązanie noty podatkowej w sprawozdaniu xml z zeznaniem CIT

 

Program szkolenia

Uwarunkowania formalne i zmiany przepisów w podmiotach leczniczych 

  • Istotne zmiany w 2023 r. dotyczące podmiotów leczniczych
  • Harmonogram prac związanych z zamknięciem roku
  • Uwarunkowania formalno-prawne finansowanych świadczeń medycznych przez NFZ
  • Rozliczenie w księgach sfinansowanych, a nie zrealizowanych w latach ubiegłych świadczeń
  • Darowizny, nieodpłatnie otrzymane składniki majątku – skutki bilansowe i podatkowe
  • Finansowe zamknięcie roku – w kontekście ustawy o finansach publicznych
  • Korekty planu finansowego – uwarunkowania formalne, a uwarunkowania praktyczne
  • Sprawozdanie z realizacji planu finansowego
  • Skutki Wyroku Trybunału Konstytucyjnego w zakresie pokrywania strat SP ZOZ

Sprawozdanie finansowe w podmiotach leczniczych za 2023 r.

  • Istotne kwestie związane ze sporządzeniem sprawozdania finansowego
  • Inwentaryzacja – zapasy, inwestycje w toku, weryfikacja sald
  • Nakłady inwestycyjne, w tym finansowane z różnych źródeł, wydatki remontowe
  • Ewidencja i wycena zapasów
  • Ewidencja i rozliczenie kosztów, w tym: koszty postępowań spornych i egzekucyjnych, koszty o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie itp.
  • Korekty kosztów na przełomie roku
  • Rozliczenia międzyokresowe, możliwe uproszczenia
  • Wycena rezerw, zobowiązań warunkowych, rozliczeń międzyokresowych w tym rozliczeń międzyokresowych przychodów
  • Przychody – rozpoznawanie, ewidencja, korekta przychodów na przełomie roku

Praktyczne wskazówki w zakresie opracowania polityki rachunkowości w odniesieniu do wymagań Standardu rachunku kosztów

  • Omówienie wymaganych standardem elementów polityki rachunkowości
  • Praktyczne wskazówki – jakie zastosować rozwiązania i zapisy w zakresie VAT
  • Wycena procedur medycznych a zapisy w polityce rachunkowości
  • Metodologia rozliczeń, narzutów, rozliczeń ośrodków proceduralnych
  • Wybrane problemy z rozliczeniem kosztów – praktyka rozliczeń – weryfikacja prawidłowości rozliczeń
  • Krąg kosztów – kontrola prawidłowości rozliczeń i domknięcia kręgu kosztów
  • Praktyczne wskazania na które szczególnie należy zwrócić uwagę

Rachunek przepływów pieniężnych – podejście praktyczne

  • Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej – identyfikacja, ujęcie korekt
  • Inne korekty – identyfikacja, źródła informacji 
  • Przepływy środków pieniężnych z działalności inwestycyjnej
  • Nabycie wartości niematerialnych i prawnych oraz rzeczowych aktywów trwałych
  • Inwestycje w nieruchomości oraz wartości niematerialne i prawne
  • Przepływy środków pieniężnych z działalności finansowej
  • Kredyty i pożyczki
  • Spłaty kredytów i pożyczek
  • Płatności zobowiązań z tytułu umów leasingu finansowego
  • Odsetki
  • Dotacje i darowizny w rachunku przepływów pieniężnych

Zasygnalizowanie istotnych zmian w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych za 2023 r.

  • Zeznanie podatkowe CIT 8 za 2023 r. – przydatny szablon Excel uwzględniający powiązanie noty podatkowej w xml w sprawozdaniu finansowym z zeznaniem CIT
  • Dotacje, darowizny COVID – ewidencja, rozliczenie, ujęcie bilansowe i podatkowe
  • Przychody rachunkowe a przychody podatkowe w SP ZOZ szczególne przypadki
  • Koszty rachunkowe a koszty podatkowe – omówienie ważniejszych spraw
  • Linia orzecznicza – omówienie najnowszych interpretacji
  • Zeznanie podatkowe CIT 8  za 2023 r. – krótkie omówienie istotnych zmian w tym omówienie załączników do zeznania CIT
  • Warunki korzystania dochodów ze zwolnienia, odliczenia od dochodu, zysk, strata podatkowa – aspekty praktyczne
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16