Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: ZAMÓWIENIA PODPROGOWE w jednostkach sektora publicznego z uwzględnieniem zmian od 2026 r. • Sprawozdanie za 2025 r. • Ramowy wzór regulaminu zamówień podprogowych
od 9.00 do 13.00
Od 1 stycznia 2026 r. podniesiony zostanie próg stosowania przepisów PZP do 170 000 zł co będzie miało zasadniczy wpływ na prowadzenie zamówień podprogowych i spowoduje dodatkowe zmiany w regulaminach wewnętrznych zamawiających. Ponadto również od 2027 r . jednostki sektora publicznego będą zobowiązane do udostępniania danych w Centralnym Rejestrze Umów. Ostanie planowane zmiany w przepisach obejmują podniesienie progu wartości umowy do 10 000 zł netto oraz rezygnację z odpowiedzialności karnej za niedotrzymanie obowiązku. Celem jest zwiększenie transparentności umów zawieranych przez jednostki.
Zamówienia o wartości podprogowej odgrywają istotną rolę. Wielu zamawiających większość swoich budżetów wydatkuje nie stosując ustawy PZP. Zamówienia podprogowe podlegają jednak obowiązkowi sprawozdawczości – należy wykazać je w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach. Odpowiedzialność za prawidłowe wydatkowanie środków publicznych ponosi kierownik. Musi on uzasadnić swoje decyzje wobec organów kontrolnych. Wątpliwości budzi wiele kwestii m.in. obliczanie wartości zamówienia, zapisy w regulaminie. Wielu zamawiających wprowadza rozbudowane regulacje wewnętrzne, co utrudnia sprawne udzielanie zamówień. Na szkoleniu wyjaśnimy problematyczne zagadnienia oraz udostępnimy ogólny, ramowy wzór regulaminu udzielania zamówień podprogowych.
Program szkolenia
- Zmiany w zamówieniach podprogowych w 2026 r.
- Podniesienie progu stosowania ustawy Pzp z 130 000 zł do 170 000 zł od 1 stycznia 2026 r. zgodnie z ustawą z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Pzp oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1173)
- konieczne zmiany w regulaminach zamówień podprogowych
- Certyfikacja wykonawców w zamówieniach podprogowych – obowiązek czy możliwość
- zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
- Centralny Rejestr Umów od 1 stycznia 2027 r. – projekt ustawy na etapie prac w Sejmie
- zakres zmian i terminy wprowadzane przez projekt ustawy
- zakres odpowiedzialności i obowiązków
- nowe zasady udostępniania informacji o umowach
- SPRAWOZDANIE ROCZNE Z UDZIELONYCH ZAMÓWIEŃ ZA 2025 r.
– co podlega umieszczeniu w sprawozdaniu?
- Postępowania poniżej 130 000 zł / 170 000 zł
- zamówienia podprogowe a kontrola
- ramy prawne
- szacowanie wartości zamówień
- planowanie zamówień podprogowych /rejestr, ewidencja
- badanie rynku/zapytanie ofertowe
- kryteria i warunki
- negocjacje
- zamówienia a plan zamówień
- zamówienia a elektronizacja zamówień
- zamówienia a dyscyplina finansów publicznych
- Wewnętrzny regulamin udzielania zamówień podprogowych
- czy regulamin jest obowiązkowy
- treść regulaminu
- zastosowanie regulaminu
- progi wewnętrzne
- tryby
- ramowy wzór regulaminu udzielania zamówień podprogowych w formie edytowalnej
- Umowa po postępowaniu podprogowym
- forma (pisemna, dokumentowa, elektroniczna)
- treść – co powinno być w umowie
- zmiana umowy
- czy waloryzacja jest konieczna
- kiedy i jak można odstąpić/wypowiedzieć/rozwiązać
- Dokumentowanie postępowań podprogowych
- Odpowiedzialność uczestników postępowania po stronie zamawiającego
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
| Miasto | Termin | Cena | |
|---|---|---|---|
| Transmisja ONLINE od 9.00 do 13.00 |
2025-11-20 | 397.00 zł netto + 23% VAT * |
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.