WEBINARIUM: ZAMÓWIENIA PODPROGOWE w jednostkach sektora publicznego z uwzględnieniem zmian od 2026 r. • Sprawozdanie za 2025 r. • Ramowy wzór regulaminu zamówień podprogowych

20.11.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

      Od 1 stycznia 2026 r. podniesiony zostanie próg stosowania przepisów PZP do 170 000 zł co będzie miało zasadniczy wpływ na prowadzenie zamówień podprogowych i spowoduje dodatkowe zmiany w regulaminach wewnętrznych zamawiających. Ponadto również od  2027 r . jednostki sektora publicznego będą zobowiązane do udostępniania danych w Centralnym Rejestrze Umów. Ostanie planowane zmiany w przepisach obejmują podniesienie progu wartości umowy do 10  000 zł netto oraz rezygnację z odpowiedzialności karnej za niedotrzymanie obowiązku. Celem jest zwiększenie transparentności umów zawieranych przez jednostki.

      Zamówienia o wartości podprogowej odgrywają istotną rolę. Wielu zamawiających większość swoich budżetów wydatkuje nie stosując ustawy PZP. Zamówienia podprogowe podlegają jednak obowiązkowi sprawozdawczości – należy wykazać je w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach. Odpowiedzialność za prawidłowe wydatkowanie środków publicznych ponosi kierownik. Musi on uzasadnić swoje decyzje wobec organów kontrolnych. Wątpliwości budzi wiele kwestii m.in. obliczanie wartości zamówienia, zapisy w regulaminie. Wielu zamawiających wprowadza rozbudowane regulacje wewnętrzne, co utrudnia sprawne udzielanie zamówień. Na szkoleniu wyjaśnimy problematyczne zagadnienia oraz udostępnimy ogólny, ramowy wzór regulaminu udzielania zamówień podprogowych.

Program szkolenia

  1. Zmiany w zamówieniach podprogowych w 2026 r.
  • Podniesienie progu stosowania ustawy Pzp z 130 000 zł do 170 000 zł od 1 stycznia 2026 r. zgodnie z ustawą z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Pzp oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1173)
  • konieczne zmiany w regulaminach zamówień podprogowych
  • Certyfikacja wykonawców w zamówieniach podprogowych – obowiązek czy możliwość

- zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych

  • Centralny Rejestr Umów od 1 stycznia 2027 r. – projekt ustawy na etapie prac  w Sejmie
  • zakres zmian i terminy wprowadzane przez projekt ustawy
  • zakres odpowiedzialności i obowiązków
  • nowe zasady udostępniania informacji o umowach

  1. SPRAWOZDANIE ROCZNE Z UDZIELONYCH ZAMÓWIEŃ ZA 2025 r.

– co podlega umieszczeniu w sprawozdaniu?


  1. Postępowania poniżej 130 000 zł / 170 000 zł
  • zamówienia podprogowe a kontrola
  • ramy prawne
  • szacowanie wartości zamówień
  • planowanie zamówień podprogowych /rejestr, ewidencja
  • badanie rynku/zapytanie ofertowe
  • kryteria i warunki
  • negocjacje
  • zamówienia a plan zamówień
  • zamówienia a elektronizacja zamówień
  • zamówienia a dyscyplina finansów publicznych

  1. Wewnętrzny regulamin udzielania zamówień podprogowych
  • czy regulamin jest obowiązkowy
  • treść regulaminu
  • zastosowanie regulaminu
  • progi wewnętrzne
  • tryby
  • ramowy wzór regulaminu udzielania zamówień podprogowych w formie edytowalnej

  1. Umowa po postępowaniu podprogowym
  • forma (pisemna, dokumentowa, elektroniczna)
  • treść –  co powinno być w umowie
  • zmiana umowy
  • czy waloryzacja jest konieczna
  • kiedy i jak można odstąpić/wypowiedzieć/rozwiązać

  1. Dokumentowanie postępowań podprogowych
  2. Odpowiedzialność uczestników postępowania po stronie zamawiającego
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.00
2025-11-20 397.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane