WEBINARIUM: Zamówienia publiczne w INSTYTUCJACH KULTURY z uwzględnieniem zamówień poniżej 130 000 zł i obowiązkowego rejestru umów od 1.07.2022 r.
Program szkolenia
1. Obowiązkowy publiczny REJESTR UMÓW dla jednostek finansów publicznych od 1.07.2022 r.
- Od kiedy prowadzi się rejestr?
- Jakie umowy dotyczące zamówień znajdą się w rejestrze?
- Jakie formy umów wprowadzamy do rejestru (pisemne, dokumentowe, elektroniczne albo inne formy szczególne)
- Jakie informacje będzie zawierać rejestr umów?
- Czy faktura to umowa/dowód zawarcia umowy? Czy w rejestrze zamieszamy faktury?
- Jakie są ograniczenia w zakresie obowiązku zamieszczania informacji w rejestrze umów?
- Sankcje za niezamieszczenie informacji w rejestrze lub podanie danych nieprawdziwych
2. Planowanie zamówień oraz reguły dotyczące szacowania wartości zamówienia w instytucjach kultury
- Planowanie a prawidłowa kwalifikacja zamówień wymagających łącznego szacowania
- „Specyfika” szacowania wartości zamówienia na dostawy
- Szacowanie wartości zamówienia na usługi
- Zamówienia nieplanowane
- Zamówienia do 130 000 zł a art. 30 ust. 4 ustawy Pzp
3. Wyłączenie „przedmiotowe” spod obowiązku stosowania ustawy Pzp istotne dla instytucji kultury
- Praktyka i błędy w korzystaniu z art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp – dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż progi unijne z zakresu działalności kulturalnej związane z organizacją wystaw, koncertów, spektakli kulturalnych itd.
- Relacja art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp do przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – „dodatkowe” obowiązki instytucji kultury pomimo wyłączenia stosowania ustawy Pzp
4. Przygotowanie, przeprowadzenie i udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 zł
- Opis przedmiotu zamówienia – jakie wymagania można określić, podobieństwa i różnice w stosunku do zamówień udzielanych według ustawy Pzp
- Kryteria oceny ofert i wybór oferty najkorzystniejszej
- Rezygnacja z udzielenia zamówienia – czy możliwa, jak zabezpieczyć interes instytucji kultury
- Umowy dotyczące zamówień o wartości mniejszej niż 130 000 zł – forma oraz ocena dopuszczalności zmiany umowy
5. Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia
- Tryb podstawowy w wariancie bez negocjacji lub z możliwością negocjacji – jaki wybrać, plusy i minusy na drodze do efektywnego udzielenia zamówienia
- Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania
- Podmiotowe środki dowodowe – czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy
- Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektroniczny
- Problemy z oceną ofert/odrzucenie oferty – przykłady z praktyki
6. Umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Forma zawarcia umowy
- Postanowienia umowy – wymagane i zakazane
- Okoliczności uzasadniające zmianę umów - praktyczne przykłady postanowień umownych
- Ogłoszenie o wykonaniu umowy – jak wypełnić ten obowiązek, sankcje za brak zamieszczenia ogłoszenia w postaci odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem po szkoleniu
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16