WEBINARIUM: Obowiązkowy KSeF 2.0 z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych i spółek komunalnych – Jak przygotować jednostkę do obligatoryjnego systemu

16.06.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.30
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Program szkolenia

  1. Faktura ustrukturyzowana oraz Krajowy System e-Faktur (KSeF)
  • Cel wprowadzenia / założenia
  • Czym jest faktura ustrukturyzowana, faktura ustrukturyzowana, a faktura elektroniczna
  • Faktura ustrukturyzowana jako jeden ze sposobów wystawienia faktury – aktualne regulacje prawne
  • Wytworzenie i wystawienie faktury ustrukturyzowanej – rozróżnienie pojęć
  • Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo-księgowych
  • Numer referencyjny nadawany przez KSeF
  • Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej – konsekwencje prawne i podatkowe stosowania nowej regulacji
  • Zgoda na otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych – stosowanie mechanizmu w okresie dobrowolności faktury
  • Funkcjonalności KSeF
  • Zachęty do stosowania faktur ustrukturyzowanych przed wejściem w życie faktury jako obowiązkowej

2. Do kiedy podmioty lecznicze i spółki komunalne muszą implementować KSeF 2.0?

3. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych i spółek komunalnych

  • Zgłoszenie ZAW-FA
  • Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie
  • Nadawanie uprawnień do wysyłki i odbioru faktur
  • Uwierzytelnienie faktury – czy podpisywanie faktury będzie obowiązkowe?
  • Archiwizacja faktur w systemie
  • Konto podatnika – możliwość tworzenia subkont
  • Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy
  • Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF

4. Rodzaje faktur a system KSeF 2.0

  • Faktura dla podatnika VAT
  • Faktura dla osoby fizycznej (faktura konsumencka)
  • Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę?
  • Faktura do paragonu
  • Faktura korygująca/nowa korygująca/propozycja wystawienia faktury korygującej
  • Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa
  • Faktura ustrukturyzowana w obrocie międzynarodowym
  • Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW)
  • Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej
  • Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana
  • Zasady postępowania w okresie awarii KSeF
  • Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury
  • Tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury

5. Struktura logiczna JPK-FA(3)

  • Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF
  • Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa i Stopka
  • Omówienie przykładu faktury
  • Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne
  • Omówienie węzłów Rozliczenie, Płatność i pól dodatkowych takich jak GTU, TP, Adnotacje
  • Możliwość dołączenia załączników do faktury
  • Wiersze faktury i unikalny numer wiersza faktury
  • Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3)
  • Inne zmiany dotyczące FA(3)

6. Wizualizacja faktury – kiedy obowiązek (oznaczenia faktury kodem QR)

7. Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej

  • Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego
  • Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól?
  • Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur

8. Zasady dołączania załącznika do e-faktury

9. Obowiązek podawania NIP przez nabywcę

10. Certyfikat wystawcy e-faktur

11. Brak duplikatów

12. Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących)

13. Zmiany w zasadach rozliczania faktur korygujących „in minus”

14. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF)

15. Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki

16. Obowiązek przesyłania faktur do KSeF

17. Faktury wystawiane w trybie „offline”

18. System „offline 24” w realiach podmiotów leczniczych i spółek komunalnych

19. Kiedy nadawane są kody „QR”?

20. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych

21. Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem

22. Oznaczanie płatności numerem KSeF

23. Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF

24. Okres przejściowy dla faktur z kas fiskalnych

25. Preferencje dla mikroprzedsiębiorców – czy dotyczą podmiotów leczniczych i spółek komunalnych

26. Skrócenie terminów zwrotu podatku VAT

27. Jak przygotować podmioty lecznicze i spółki komunalne do obligatoryjnego systemu KSeF?

Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.30
2025-06-16 499.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane