Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Obowiązek raportowania JPK_CIT w podmiotach leczniczych
od 9.00 do 13.00
W związku z nowym obowiązkiem raportowania JPK_CIT na szkoleniu wyjaśnimy wymagania oraz wskażemy sposób przygotowania się do zmian. Od 1 stycznia 2025 r. zaczną obowiązywać przepisy wymagające od podatników CIT prowadzenia ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej, umożliwiającej ich przekazywanie do organów podatkowych w postaci struktur logicznych JPK. Ewidencje prowadzone dla celów podatku CIT będą przekazywane bez wezwania w ramach struktury JPK_CIT. Pierwsze pliki JPK będą przekazywane w terminie do końca marca 2026 r. za roku podatkowy 2025. To oznacza, że podatnicy CIT będą musieli dostosować swoje wewnętrzne systemy finansowo-księgowe do nowych przepisów już od 1 stycznia 2025 r.
Program szkolenia
- Co to jest JPK_CIT?
- JPK_KR_PD
- JPK_ST_PD
- Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT w podmiotach medycznych
- Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
- Podmioty obowiązane do przesyłania plików JPK VAT
- Pozostali podatnicy
- Od kiedy obowiązek raportowania w podmiotach medycznych?
- Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie programów komputerowych
- Konta pozabilansowe
- Bazy w excelu
- Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego
- Zasady przesyłania plików JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
- Okres raportowania
- Zwolnienia z obowiązku raportowania
- Obowiązek uzupełnienia ksiąg rachunkowych (Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)
- Zakres przesyłanych danych
- Konta bilansowe
- Konta pozabilansowe
- Ewidencje przychodów
- Ewidencje kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów
- Trwałe i przejściowe różnice pomiędzy wynikiem bilansowym (rachunkowym) a wynikiem podatkowym
- Ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Wpływ raportowania JPK na wartość początkową, zasady prowadzenia ewidencji, zmiany, likwidacje itd.
- Wykazanie różnic w ewidencji bilansowej i podatkowej
- Sposób prezentacji ewidencji
- Pozostałe dane
- Raportowanie JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
- Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych – dodatkowe dane
- Dane kontrahenta
- Numery faktur (KSeF)
- Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd)
- Szczególne regulacje ze względu na branże – podmioty lecznicze
- Pozostałe zmiany
- Struktura logiczna JPK_KR_PD – analiza
- Nagłówek
- Podmiot
- Kontrahent
- ZOiS
- Dziennik
- RPD
- Rozliczenia z NFZ
- Znaczniki
- Jak wykazać w JPK_KR_PD
- Darowizny
- Dotacje
- Struktura logiczna JPK_ST_KR – analiza
- Nagłówek
- Podmiot
- ST_KR
- Analiza na przykładowych kontach
- Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w księgach rachunkowych oraz ich prezentacją w JPK_KR_PD
- Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz ich prezentacją w JPK_ST_KR
- Wpływ zmian na politykę rachunkowości z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych.
- Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia deklaracji JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Nowe rozwiązania informatyczne
- Przebudowa księgi głównej
- Przebudowa ksiąg pomocniczych
- Implementacja systemów IT
- Zasady raportowania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Struktura logiczna (schema)
- Środki komunikacji elektronicznej
- Sposób przesyłania JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Narzędzia informatyczne przesyłania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Jak przygotować się na wejście JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych
- Dostosowanie systemów informatycznych
- Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
- Zmiana metodologii księgowania
- Pozostałe zmiany w systemach finansowo-księgowych
- Skutki raportowania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
- Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
- Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
- Wpływ na plany kontroli podatkowych – narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia faksem, e-mailem lub pocztą bądź wypełniając formularz na stronie. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Potwierdzenie udziału z informacją o miejscu szkolenia (jeśli miejsce nie jest podane wcześniej) zostanie przesłane na 3 dni przed szkoleniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub faks.
Szkolenie należy opłacić przelewając po zajęciach na podstawie otrzymane faktury (przelewowej) należność. Faktura zostanie przekazana na szkoleniu bądź przesłana pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć lub odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- kompleksowe materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy i lunch
Terminarz i ceny
Miasto | Termin | Cena | |
---|---|---|---|
Transmisja ONLINE od 9.00 do 13.00 |
2025-08-27 | 499.00 zł netto + 23% VAT * |
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.