WEBINARIUM: Dotacje, darowizny i środki trwałe w podmiotach leczniczych Profesjonalne zarządzanie finansami w sektorze medycznym

Cel szkolenia:
Przygotowanie uczestników do efektywnego pozyskiwania, rozliczania i zarządzania dotacjami, darowiznami oraz środkami trwałymi w podmiotach leczniczych. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu prawa, rachunkowości i skutków podatkowych.

Grupa docelowa:

  • Dyrektorzy i kierownicy podmiotów leczniczych
  • Księgowi i specjaliści ds. finansów w ochronie zdrowia
  • Pracownicy działów zamówień i inwestycji

Program szkolenia

I. Środki trwałe w podmiotach leczniczych

1. Zasady ewidencji i amortyzacji środków trwałych

  • Ewidencja środków trwałych, klasyfikacja rodzajowa – aspekty praktyczne
  • JPK-ST-KR – praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania ewidencji do przekazania
  • Źródła finansowania środków trwałych – aspekty praktyczne, w tym ujęcie i rozliczanie rozliczeń międzyokresowych przychodów
  • Majątek trwały otrzymany nieodpłatnie – ujęcie, prezentacja bilansowa, istotne kwestie praktyczne
  • Nieodpłatne użytkowanie, najem, dzierżawa itp.
  • Wynajmowanie wolnych przestrzeni – aspekty praktyczne
  • Wyposażenie – aspekty praktyczne, ewidencja, inwentaryzacja i inne zagadnienia
  • Wartości niematerialne i prawne jako składniki majątku trwałego – kluczowe zagadnienia
  • Niskocenne środki trwałe  a ewidencja pozabilansowa
  • Środki trwałe w budowie
  • Likwidacja, zbycie środków trwałych – kolejność wykonywania czynności administracyjnych

2. Amortyzacja środków trwałych

  • Metody amortyzacji a wycena procedur medycznych – aspekty praktyczne
  • Amortyzacja sprzętu medycznego
  • Amortyzacja środków trwałych finansowanych z dotacji lub otrzymanych nieodpłatnie
  • Korekty w ewidencji środków trwałych
  • Inwentaryzacji środków trwałych – praktyczne aspekty
  • Przegląd protokołów kontroli NIK/KAS
  • Arkusz kalkulacyjny Excel do zachowania współmierności amortyzacji w odniesieniu do rozliczeń międzyokresowych przychodów środków trwałych finansowanych ze źródeł zewnętrznych

II. Dotacje i fundusze unijne dla podmiotów leczniczych

1. Źródła finansowania w ochronie zdrowia

  • Programy krajowe i unijne (m.in. NFZ, UE, samorządy)
  • Dotacje i darowizny a uwarunkowania prawne – plan finansowy, zgody, wymagania nadzorcze

2. Pozyskiwanie dotacji – krok po kroku

  • Jak przygotować wniosek, aby zwiększyć szanse na dofinansowanie
  • Najczęstsze błędy popełniane przy aplikowaniu o środki

3. Rozliczanie dotacji – wymogi formalne i kontrola

  • Dokumentacja księgowa i sprawozdawczość
  • Konsekwencje nieprawidłowego rozliczenia
  • Przegląd protokołów NIK, KAS, Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w zakresie finansowania zewnętrznego wydatków inwestycyjnych
  • Dotacje z budżetu – uwarunkowania sprawozdawcze i prawne

III. Darowizny dla podmiotów leczniczych – aspekty prawne i podatkowe

1. Darowizny od osób fizycznych i prawnych

  • Warunki formalne przyjęcia darowizny
  • Ograniczenia i obowiązki informacyjne

2. Ulgi podatkowe dla darczyńców i podmiotów leczniczych

  • Jak maksymalizować korzyści podatkowe
  • Rozliczenie VAT przy darowiznach

3. Praktyczny aspekt: darowizny rzeczowe a darowizny finansowe

  • Wycena darowizn (leki, sprzęt medyczny, nieruchomości)

IV. Leasing sprzętu medycznego

  • Leasing operacyjny a finansowy – co wybrać?
  • Ulga na robotyzację a sektor medyczny

V. Kontrola i audyt środków trwałych

  • Inwentaryzacja – jak uniknąć błędów?
  • Najczęstsze nieprawidłowości wykrywane przez NIK i KAS
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16