Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Dotacje, darowizny i środki trwałe w podmiotach leczniczych. Przygotowanie ewidencji środków trwałych do JPK ST KR Profesjonalne zarządzanie finansami w sektorze medycznym
od 9.30 do 13.30
Cel szkolenia:
 Przygotowanie uczestników do efektywnego rozliczania i zarządzania dotacjami, darowiznami oraz środkami trwałymi w podmiotach leczniczych w odniesieniu do nowych przepisów związanych z wysyłką pliku JPK ST KR.
Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę z w zakresie poprawności ewidencji, rachunkowości i skutków podatkowych operacji gospodarczych związanych z dofinansowaniem środków trwałych.
Grupa docelowa:
- Dyrektorzy i kierownicy podmiotów leczniczych
 - Księgowi i specjaliści ds. finansów w ochronie zdrowia
 - Pracownicy działów zamówień i inwestycji
 
Program szkolenia
I. Środki trwałe w podmiotach leczniczych
1. Zasady ewidencji i amortyzacji środków trwałych
- Ewidencja środków trwałych, klasyfikacja rodzajowa – aspekty praktyczne
 - JPK-ST-KR – praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania ewidencji do przekazania
 - Źródła finansowania środków trwałych – aspekty praktyczne, w tym ujęcie i rozliczanie rozliczeń międzyokresowych przychodów w powiązaniu z JPK ST KR
 - Majątek trwały otrzymany nieodpłatnie – ujęcie, prezentacja bilansowa, istotne kwestie praktyczne
 - Nieodpłatne użytkowanie, najem, dzierżawa itp.
 - Wynajmowanie wolnych przestrzeni – aspekty praktyczne
 - Wyposażenie – aspekty praktyczne, ewidencja, inwentaryzacja i inne zagadnienia
 - Wartości niematerialne i prawne jako składniki majątku trwałego – kluczowe zagadnienia
 - Niskocenne środki trwałe a ewidencja pozabilansowa
 - Środki trwałe w budowie
 - Likwidacja, zbycie środków trwałych – kolejność wykonywania czynności administracyjnych
 
2. Amortyzacja środków trwałych
- Metody amortyzacji a wycena procedur medycznych – aspekty praktyczne
 - Amortyzacja sprzętu medycznego
 - Amortyzacja środków trwałych finansowanych z dotacji lub otrzymanych nieodpłatnie
 - Korekty w ewidencji środków trwałych
 - Inwentaryzacji środków trwałych – praktyczne aspekty
 - Przegląd protokołów kontroli NIK/KAS
 - Arkusz kalkulacyjny Excel do zachowania współmierności amortyzacji w odniesieniu do rozliczeń międzyokresowych przychodów środków trwałych finansowanych ze źródeł zewnętrznych
 
II. Dotacje i fundusze unijne dla podmiotów leczniczych
1. Źródła finansowania w ochronie zdrowia
- Programy krajowe i unijne (m.in. NFZ, UE, samorządy)
 - Dotacje i darowizny a uwarunkowania prawne – plan finansowy, zgody, wymagania nadzorcze
 
2. Pozyskiwanie dotacji – krok po kroku
- Jak przygotować wniosek, aby zwiększyć szanse na dofinansowanie
 - Najczęstsze błędy popełniane przy aplikowaniu o środki
 
3. Rozliczanie dotacji – wymogi formalne i kontrola
- Dokumentacja księgowa i sprawozdawczość
 - Konsekwencje nieprawidłowego rozliczenia
 - Przegląd protokołów NIK, KAS, Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w zakresie finansowania zewnętrznego wydatków inwestycyjnych
 - Dotacje z budżetu – uwarunkowania sprawozdawcze i prawne
 
III. Darowizny dla podmiotów leczniczych – aspekty prawne i podatkowe
1. Darowizny od osób fizycznych i prawnych
- Warunki formalne przyjęcia darowizny
 - Ograniczenia i obowiązki informacyjne
 
2. Ulgi podatkowe dla darczyńców i podmiotów leczniczych
- Jak maksymalizować korzyści podatkowe
 - Rozliczenie VAT przy darowiznach
 
3. Praktyczny aspekt: darowizny rzeczowe a darowizny finansowe
- Wycena darowizn (leki, sprzęt medyczny, nieruchomości)
 
IV. Leasing sprzętu medycznego
- Leasing operacyjny a finansowy – co wybrać?
 - Ulga na robotyzację a sektor medyczny
 
V. Kontrola i audyt środków trwałych
- Inwentaryzacja – jak uniknąć błędów?
 - Najczęstsze nieprawidłowości wykrywane przez NIK i KAS
 
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
| Miasto | Termin | Cena | |
|---|---|---|---|
| Transmisja ONLINE  od 9.30 do 13.30  | 
2025-11-14 | 499.00 zł netto + 23% VAT * | 
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.