WEBINARIUM: Zamówienia publiczne dla początkujących krok po kroku Od przygotowania ogłoszenia do zawarcia umowy – praktyka dla początkujących

24.06.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Program szkolenia

1. Podstawowe pojęcia i ich zakres


2. Progi ustawowe i do czego służą oraz wyłączenia stosowania przepisów ustawy PZP

  • Progi ustawowe
    • Progi unijne
    • Progi krajowe
  • Cel progów ustawowych
  • Wyłączenia stosowania PZP w tym na usługi kulturalne, doradcze, zakupu nieruchomości oraz zamówienia podprogowe

3. Szacowanie zamówień i związane z tym oczywiste błędy


4. Specyfikacja Warunków Zamówienia – podstawowy dokument w postępowaniu


5.  Tryb podstawowy bez negocjacji (najczęściej stosowany tryb) – etapy

  • Ogłoszenie o zamówieniu
  • Termin składania ofert
  • Otwarcie ofert
  • Ocena ofert
  • Wybór oferty – oferta spełniająca warunki i najkorzystniejsza?
  • Zawarcie umowy z wybranym wykonawcą

6. Elektronizacja – rola i rodzaje podpisów elektronicznych w postępowaniu

  • Elektronizacja postępowania w tym składania ofert, komunikacji, odwołania
  • Podpis elektroniczny
    • Podpis elektroniczny zaawansowany
    • Podpis kwalifikowany

7. Badanie i ocena ofert – czynności opisane i nieopisane w ustawie

  • Badanie ofert – spełnianie wymagań formalnych i merytorycznych
  • Ocena ofert – metody oceny ofert – metoda punktowa, najkorzystniejsza oferta

8. Warunki udziału w postępowaniu i kryteria oceny ofert – najistotniejsze przesłanki

  • Warunki udziału w postępowaniu
    • Zdolności techniczne – doświadczenie wykonawcy, posiadanie odpowiednich narzędzi, sprzętu, etc.
    • Zdolności finansowe oraz potencjał osobowy
  • Kryteria oceny ofert – podstawy, na których zamawiający ocenia oferty
    • Cena – najczęściej stosowane kryterium
    • Jakość – w tym aspekty techniczne, np. trwałość, funkcjonalność, estetyka
    • Termin wykonania – czas realizacji zamówienia

9. Wykluczenie wykonawcy i odrzucenie oferty – najistotniejsze przesłanki

  • Wykluczenie wykonawcy
    • Brak zdolności do realizacji zamówienia – np. niewystarczające doświadczenie czy zasoby finansowe.
    • Naruszenie prawa – np. przestępstwa związane z obrotem gospodarczym, niewypłacalność
    • Nienależyte wykonanie umowy w przeszłości
  • Odrzucenie oferty
    • Niespełnienie wymagań formalnych
    • Nieważność z powodu błędów w ofercie

10. Wybór oferty i zawarcie umowy – obowiązki ustawowe


11. Dokumentowanie postępowania

  • Sprawozdanie – dokumentowanie decyzji podejmowanych na każdym etapie postępowania
  • Protokół – dokumentacja z poszczególnych etapów postępowania
  • Przechowywanie dokumentacji w tym w celach zapewnienia możliwość kontroli

12. Odwołanie – praktyczne informacje

  • Prawo do odwołania
    • Kto może wnieść odwołanie – wykluczeni wykonawcy lub których oferta została odrzucona
    • Przesłanki do odwołania – niezgodność z przepisami prawa, nieprawidłowości proceduralne, błędna ocena ofert
  • Postępowanie odwoławcze:
    • Termin złożenia odwołania
    • Organ rozpatrujący odwołanie – Krajowa Izba Odwoławcza (KIO)
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
2025-06-24 397.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane