WEBINARIUM: VAT w placówkach oświatowych
Z dniem 1 lipca 2021 r. przebudowie uległ JPK_VAT. Od 1 października 2021 r. weszły w życiem zmiany wprowadzone tzw. VAT SLIM 2, a dalsze zmiany w zakresie VAT nastąpią od 1 stycznia 2021 r. W szkoleniu omówione zostaną zmiany w podatku VAT (np. m.in. JPK_VAT, kasy on-line, VAT-SLIM 2) oraz przybliżone zostaną zmiany od 1 stycznia 2022 r. oczekujące na wejście w życie (dalsze zmiany w JPK VAT) oraz planowane (ustrukturyzowana faktura elektroniczna z Krajowego Systemu e-Faktur). Przedstawione zostaną także bieżące problemy z rozliczaniem podatku VAT w placówkach oświatowych.
Program szkolenia
I. Nowe JPK VAT wg zasad obowiązujących od 1 lipca 2021 r.
- ewidencja podatnika VAT czynnego i kary porządkowe za błędy
 - wersje: JPK_V7M i JPK_V7K oraz zasady ich korekt
 - dodatkowe oznaczenia dokumentów, kody GTU oraz oznaczenia procedur – wg zasad od 1 lipca 2021 r.
 - faktury wystawione do paragonów – sposób ujęcia w nowym JPK_VAT
 - paragon fiskalnych z numerem NIP nabywcy do kwoty 450 zł – zasady ujmowania w JPK_VAT
 - zmiany w JPK_VAT od 1 stycznia 2022 r.
 
II. Wybrane problemy dotyczące rozliczania podatku VAT w placówkach oświatowych
1. Działanie w charakterze podatnika a w charakterze organu władzy publicznej – problem dotyczący szkół publicznych: opłaty za wyżywienie, opłaty za pobyt ponad limit w przedszkolu, opłaty za duplikaty legitymacji, zielone szkoły – interpretacja ogólna Ministra Finansów
2. Centralizacja JST – wpływ na rozliczenia podatku VAT
3. Wysokość podatku VAT
- usługi edukacyjne a zwolnienie z podatku VAT
 - sprzedaż wyżywienia
 - usługi zakwaterowania w bursach i internatach
 - obozy i kolonie
 - matryca stawek VAT
 - stawka 23 i 8% w placówkach oświatowych
 - usługi najmu i refaktura mediów
 - dostawy komputerów dla placówek oświatowych
 - stawka 0% na dostawy na przeciwdziałanie COVID-19
 
4. Obowiązek podatkowy i podstawa opodatkowania w placówkach oświatowych – wybrane zagadnienia
- usługi w zakresie kształcenia i edukacji
 - usługi najmu i refaktura mediów
 - rozliczenie faktur korygujących sprzedaż, w tym zmiany wynikające z tzw. VAT SLIM
 
5. Dokumentowanie
- zasady wystawiania faktur i e-faktur, faktur korygujących, not korygujących oraz duplikatów faktur oraz ich przechowywanie
 - JPK_FA
 - faktury ustrukturyzowane w zamówieniach publicznych w placówkach oświatowych
 - kasa fiskalna w placówkach oświatowych – zwolnienie usług stołówek w szkołach
 - nowe zasady wystawiania faktury do paragonów dla firm od 1 stycznia 2020 r.
 - paragony elektroniczne i dotyczące ich problemy
 - kasy wirtualne (mające postać oprogramowania) dla niektórych podatników
 - wdrożenie kas on-line – czy i kiedy szkoły/przedszkola muszą nabyć kasy on-line
 
6. Pozostałe kwestie dotyczące rozliczenia podatku VAT w placówkach oświatowych
- odliczenie podatku naliczonego w placówkach oświatowych (w tym zmiany wynikające z tzw. VAT SLIM)
 - struktura sprzedaży i prewskaźnik w placówkach oświatowych
 - wyrok TSWE z 8 maja 2019 r. w sprawie C‑566/17 (Związek Gmin Zagłębia Miedziowego w Polkowicach przeciwko Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej)
 - mechanizm podzielonej płatności, w tym przymusowej, w placówkach oświatowych
 - transakcje międzynarodowe (np. WNT, import usług) w placówkach oświatowych, w tym zmiany od 7 września 2021 r. z tzw. VAT SLIM 2
 - zakup produktów rolnych od rolnika ryczałtowego i faktura VAT RR
 - bony towarowe dla pracowników
 - zwolnienie podmiotowe w placówkach oświatowych
 - biała lista a KUP
 - czynności nieodpłatne a VAT, w tym zmiany wynikające z tzw. VAT SLIM
 - pakiet e-commerce od 1 lipca 2021 r. a placówki oświatowe
 - zmiany od 1 października 2021 r. z tzw. VAT SLIM 2: Brexit, korekta podstawy opodatkowania w imporcie usług, ulga na złe długi, przymusowa podzielona płatność – w kontekście placówek oświatowych
 
III. Projektowane zmiany VAT – istotne z punktu widzenia placówek oświatowych
- ustrukturyzowana faktura z Krajowego Systemu e-Faktur
 
IV. Odpowiedzi na pytania uczestników
Zgłoś się na szkolenieWarunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu).
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem po szkoleniu
- certyfikat przesłany w formie elektronicznej
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16