Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: VAT w INSTYTUCJACH KULTURY w 2021 r. z uwzględnieniem SLIM VAT
od 9.30 do 13.30
Celem warsztatów jest przedstawienie kwestii związanych z właściwym rozliczaniem podatku VAT w instytucjach kultury w 2021 r. Omówimy ostatnie zmiany mające na celu ograniczenie nadużyć i uszczelnienie poboru VAT oraz wprowadzone i planowane zmiany w 2021 r.
Omówimy problemy dotyczące stosowania mechanizmu podzielonej płatności, proporcji i prewspółczynnika, jak również zmiany dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy wideokonferencji.
Korzyści dla uczestników webinarium:
• możliwość zadawania pytań podczas webinarium oraz odpowiedzi rozesłane mailem kilka dni po szkoleniu
• materiał szkoleniowy przesłany mailem po webinarium
Program szkolenia
1. Zmiany wprowadzone i projektowane do wprowadzenia w latach 2020/2021
- mechanizm split payment tzw. model podzielnej płatności
- JPK obligatoryjne i fakultatywne
- nowa matryca VAT i WIS
- zmiany stawek VAT od 1 lipca 2020 r.
- ulga na złe długi w okresie pandemii
- uprawnienie KAS w zakresie rejestracji podatników VAT
- biała lista podatników
- wprowadzenie elektronicznego wykazu podatników wykreślonych z rejestru podatników
- kasy fiskalne online , modułem internetowym.
- brak możliwości wystawiania faktur VAT do paragonów bez numeru NIP nabywcy
- ulga na złe długi w okresie pandemii,
- zasady anulowania faktur a wymogi JPK
- zapłata na niezgłoszony do KAS rachunek a KUP
- zmiany w opodatkowaniu bonów
2. Zmiany podatku VAT we wcześniejszych latach a praktyka?
- dodanie przepisów o dodatkowych zobowiązaniach podatkowych (sankcje w VAT)
- dodanie przepisów określających nowe przesłanki wykreślenia podatników z rejestru VAT
- przedłużenie stosowania podwyższonych stawek VAT
- podwyższenie limitu zwolnienia podmiotowego
3. Instytucje kultury a podatek VAT
- Instytucja kultury jako czynny podatnik VAT
- Instytucja kultury a zwolnienie podmiotowe z VAT
4. Usługi kulturalne i ich opodatkowanie
- Usługi kulturalne zwolnione z VAT
- Usługi wstępu
- Opodatkowanie VAT działalności innej niż kulturalna np. sportowej
- Obowiązek podatkowy VAT a usługi kulturalne
5. Podatek VAT a dotacje i wydatki finansowane z dotacji
- Dotacje organizatorów a VAT
- Dotacje inwestycyjne a prewskaźnik
6. Podatek VAT a nieodpłatne świadczenie usług
- Sponsoring a usługi wzajemne
- Przekazywanie nagród
7. Podatek VAT w przypadku wykorzystywania towarów i usług do działalności gospodarczej i poza taką działalnością
- Działalność „mieszana” a VAT i proporcje
- Działalność „mieszana” a VAT i zasady określania pre-współczynnika VAT
- Instytucje kultury a centra usług wspólnych i rozliczanie VAT
- Instytucja kultury a jednolite pliki kontrolne - prezentacja praktycznych rozwiązań
8. Działalność gospodarcza Instytucji kultury
- Wynajem pomieszczeń a opodatkowanie VAT kosztów mediów
- Problemy z „odwrotnym obciążeniem”
9. Kasy rejestrujące w Instytucjach kultury
- Zwolnienia z obowiązku rejestracji obrotu za pośrednictwem kas fiskalnych
10. Samochody osobowe a warunki odliczania VAT od zakupu i wydatków eksploatacyjnych
11. Faktury VAT i zasady dokonywania korekt podatku naliczonego VAT
12. Umowa użyczenia nieruchomości na rzecz instytucji kultury a VAT
13. SLIM VAT - zmiany w VAT w czterech obszarach
- Proste fakturowanie
- Ułatwienia dla eksporterów
- Wspólne kursy walut z podatkiem dochodowym
- Korzyści finansowe
14. Konsultacje, pytania i odpowiedzi
Zgłoś się na szkolenieWarunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu).
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem po szkoleniu
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
Miasto | Termin | Cena | |
---|---|---|---|
Transmisja ONLINE od 9.30 do 13.30 |
2021-02-05 | 299.00 zł netto + 23% VAT * |
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.