WEBINARIUM: Przygotowanie RAPORTU O SYTUACJI EKONOMICZNO-FINANSOWEJ SP ZOZ (podmiotu leczniczego) – praktyczne warsztaty z wzorem raportu a także przydatnymi plikami Excel i Word
Uczestnicy szkolenia otrzymają niezbędne narzędzia konieczne do sporządzania raportu w formie edytowalnej takie jak: przykładowy raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej z szablonem do wyliczeń wskaźników, szablon do przygotowania prognozy finansowej w Excelu.
Celem szkolenia jest przedstawienie w praktyczny sposób procesu przygotowania raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotu. Na szkoleniu przedstawimy przykładowy raport i omówimy jego poszczególne elementy. Wskażemy w jaki sposób przygotować raport, by na jego podstawie przygotować następnie program naprawczy.
Zgodnie z art.53a.1 ustawy o działalności leczniczej w terminie do dnia 31 maja każdego roku kierownik samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej sporządza i przekazuje podmiotowi tworzącemu raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
Program szkolenia
- Podstawa prawna raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej – ustawa o działalności leczniczej
 
- Omówienie aspektów prawnych i rozporządzenia wykonawczego
 - Wstęp do metodologii sporządzania analiz finansowych
 
- Zakres Raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej SP ZOZ
 
- Analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej za poprzedni rok obrotowy
 - Prognoza sytuacji ekonomiczno-finansowej na kolejne 3 lata obrotowe wraz z opisem przyjętych założeń oraz informacja o istotnych zdarzeniach mających wpływ na sytuację ekonomiczno-finansową SPZOZ
 - Podejście praktyczne do metodologii sporządzania prognoz finansowych SP ZOZ
 - Wskaźniki ekonomiczno-finansowe zgodnie w rozporządzeniem Ministra Zdrowia omówienie związku z poszczególnymi pozycjami w prognozie
 
- Prognoza – uwarunkowania formalne i analiza otoczenia SP ZOZ
 
- Wstęp i opis SP ZOZ
 - Otoczenie podmiotu – prawne, gospodarcze
 - Kierunki rozwoju regionu
 - Pozycja podmiotu na mapie potrzeb zdrowotnych
 - Zasoby kadrowe, infrastruktura techniczna
 
- Prognoza – wariant podmiotu w trudnej sytuacji finansowej:
 
- Przyczyny zewnętrzne
 - Przyczyny wewnętrzne – przykłady analizy efektywności działalności podmiotu
 - Przykłady rozwiązań organizacyjnych realizowanych w celu zdiagnozowania przyczyn trudnej sytuacji
 
- Prognoza – planowane działania restrukturyzacyjne
 
- Planowanie działań restrukturyzacyjnych
 - Przykłady działań restrukturyzacyjnych
 - Uwarunkowania restrukturyzacji działalności
- restrukturyzacja kosztów osobowych
 - zużycie materiałów i energii
 - koszty usług obcych z analizą opłacalności outsourcingu
 - systemy informatyczne wykorzystanie zasobów w praktyce
 - kalkulacja kosztów leczenia jako kluczowy element oceny efektywności
 
 
- Prognoza – źródła finansowania i ogólna ocena działań restrukturyzacyjnych
 
- Źródła finansowania działań naprawczych
 - Harmonogram realizacji działań naprawczych
 - Ocena efektywności działań naprawczych
 - Ustalanie metod kalkulacji
 
- Prognoza finansowa na okres trzech lat przedstawiana w 3 wariantach
 
- Wariant optymistyczny
 - Wariant realny
 - Wariant pesymistyczny
 
- Planowanie wskaźników i przygotowanie podmiotu do monitorowania realizacji przyjętych założeń w trzyletniej prognozie
 
- Wskaźniki monitorowania realizacji przyjętych wartości w prognozach i odniesienie do rzeczywiście uzyskiwanych wyników
 - Ustalanie mierników działań naprawczych
 - Informacja zarządcza oraz narzędzia kontroli skuteczności wdrażanych działań naprawczych
 - Sprawozdania z realizacji przyjętych założeń
 
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16