WEBINARIUM: Przygotowanie RAPORTU O SYTUACJI EKONOMICZNO-FINANSOWEJ SP ZOZ (podmiotu leczniczego) – praktyczne warsztaty z wzorem raportu a także przydatnymi plikami Excel i Word

17.05.2024, Transmisja ONLINE
od 9.30 do 13.30
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Uczestnicy szkolenia otrzymają niezbędne narzędzia konieczne do sporządzania raportu w formie edytowalnej takie jak: przykładowy raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej z szablonem do wyliczeń wskaźników, szablon do przygotowania prognozy finansowej w Excelu.

Celem szkolenia jest przedstawienie w praktyczny sposób procesu przygotowania raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotu. Na szkoleniu przedstawimy przykładowy raport i omówimy jego poszczególne elementy. Wskażemy w jaki sposób przygotować raport, by na jego podstawie przygotować następnie program naprawczy.

Zgodnie z art.53a.1 ustawy o działalności leczniczej  w terminie do dnia 31 maja każdego roku kierownik samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej sporządza i przekazuje podmiotowi tworzącemu raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.

Program szkolenia

  1. Podstawa prawna raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej – ustawa o działalności leczniczej
  • Omówienie aspektów prawnych i rozporządzenia wykonawczego
  • Wstęp do metodologii sporządzania analiz finansowych
  1. Zakres Raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej SP ZOZ
  • Analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej za poprzedni rok obrotowy
  • Prognoza sytuacji ekonomiczno-finansowej na kolejne 3 lata obrotowe wraz z opisem przyjętych założeń oraz informacja o istotnych zdarzeniach mających wpływ na sytuację ekonomiczno-finansową SPZOZ
  • Podejście praktyczne do metodologii sporządzania prognoz finansowych SP ZOZ
  • Wskaźniki ekonomiczno-finansowe zgodnie w rozporządzeniem Ministra Zdrowia omówienie związku z poszczególnymi pozycjami w prognozie
  1. Prognoza – uwarunkowania formalne i analiza otoczenia SP ZOZ
  • Wstęp i opis SP ZOZ
  • Otoczenie podmiotu – prawne, gospodarcze
  • Kierunki rozwoju regionu
  • Pozycja podmiotu na mapie potrzeb zdrowotnych
  • Zasoby kadrowe, infrastruktura techniczna
  1. Prognoza – wariant podmiotu w trudnej sytuacji finansowej:
  • Przyczyny zewnętrzne
  • Przyczyny wewnętrzne – przykłady analizy efektywności działalności podmiotu
  • Przykłady rozwiązań organizacyjnych realizowanych w celu zdiagnozowania przyczyn trudnej sytuacji
  1. Prognoza – planowane działania restrukturyzacyjne
  • Planowanie działań restrukturyzacyjnych
  • Przykłady działań restrukturyzacyjnych
  • Uwarunkowania restrukturyzacji działalności
    • restrukturyzacja kosztów osobowych
    • zużycie materiałów i energii
    • koszty usług obcych z analizą opłacalności outsourcingu
    • systemy informatyczne wykorzystanie zasobów w praktyce
    • kalkulacja kosztów leczenia jako kluczowy element oceny efektywności
  1. Prognoza –  źródła finansowania i ogólna ocena działań restrukturyzacyjnych
  • Źródła finansowania działań naprawczych
  • Harmonogram realizacji działań naprawczych
  • Ocena efektywności działań naprawczych
  • Ustalanie metod kalkulacji
  1. Prognoza finansowa na okres trzech lat przedstawiana w 3 wariantach
  • Wariant optymistyczny
  • Wariant realny
  • Wariant pesymistyczny
  1. Planowanie wskaźników i przygotowanie podmiotu do monitorowania realizacji przyjętych założeń w trzyletniej prognozie
  • Wskaźniki monitorowania realizacji przyjętych wartości w prognozach i odniesienie do rzeczywiście uzyskiwanych wyników
  • Ustalanie mierników działań naprawczych
  • Informacja zarządcza oraz narzędzia kontroli skuteczności wdrażanych działań naprawczych
  • Sprawozdania z realizacji przyjętych założeń
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.30 do 13.30
2024-05-17 497.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane