WEBINARIUM: Udzielanie ZAMÓWIEŃ publicznych przez spółki KOMUNALNE oraz zakłady BUDŻETOWE z uwzględnieniem zmian od 2026 r.

14.11.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Od stycznia 2026 r. podniesiony zostanie próg stosowania przepisów PZP do 170 000 zł co będzie miało zasadniczy wpływ na prowadzenie zamówień podprogowych i spowoduje dodatkowe zmiany w regulaminach wewnętrznych zamawiających. Ponadto również od  2027 r. jednostki sektora publicznego będą zobowiązane do udostępniania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów. Ostatnie planowane zmiany w przepisach przewidują, że będzie to dotyczyć umów o wartości od kwoty 10  000 zł netto zawartych w formach określonych w ustawie oraz nowe reguły udostępniania umów w trybie przepisów o dostępie do informacji publicznej. Celem jest zwiększenie transparentności umów zawieranych przez jednostki.

Program szkolenia

  1. Zmiany w zamówieniach publicznych 
  • Podniesienie progu stosowania ustawy Pzp z 130 000 zł do 170 000 zł od 1 stycznia 2026 r. zgodnie z ustawą z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Pzp oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1173)
    • konieczne zmiany w regulaminach zamówień podprogowych
  • Certyfikacja wykonawców w zamówieniach podprogowych – obowiązek czy możliwość 
    • zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
  • Centralny Rejestr Umów od 1 stycznia 2027 r. – projekt ustawy na etapie KRM
    • zakres zmian i terminy wprowadzane przez projekt ustawy
    • zakres odpowiedzialności i obowiązków
    • nowe zasady udostępniania informacji o umowach

  1. Wszczęcie postępowania w trybie podstawowym oraz w przetargu nieograniczonego
  • Miejsce ogłoszenia i sposób przekazania/zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu
  • Zmiana ogłoszenia – czy i jakie są ograniczenia w tym zakresie

  1. Specyfikacja warunków zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego
  • Upublicznianie SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania – w jakim terminie i jakie są stwierdzane naruszenia
  • Pytania wykonawców do SWZ i udzielenie odpowiedzi przez zamawiającego – forma, terminy

  1. Opis przedmiotu zamówienia
  • Rozróżnienie równoważności produktów od równoważności norm oraz zasady stosowania każdego z tych rozwiązań; wybrane przykłady w świetle orzecznictwa KIO
  • Przedmiotowe środki dowodowe – rodzaje (m.in. karty katalogowe, certyfikaty), w tym obowiązek akceptacji przez zamawiającego równoważnych środków, czy i na jakich zasadach przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu przez wykonawcę, kiedy przedmiotowy środek stanowi treść oferty niepodlegającą uzupełnieniu (przykłady z kontroli)

  1. Podmiotowe środki dowodowe, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz ocena podmiotowa wykonawcy w tym zakresie
  • Podmiotowe środki dowodowe, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy na spełniania warunków udziału w postępowaniu – ocena przez zamawiającego m.in. e-dokumentów urzędowych (e-KRK, e-ZUS, e-US itp.), ocena pod kątem aktualności na dzień złożenia
  • Reguły zastosowania art. 128 ust. 1 Pzp – jaki termin wyznaczyć wykonawcy, zakres i treść wezwania, jak w praktyce orzeczniczej rozumie się jednokrotność wezwania
  • Jak ma postąpić zamawiający, gdy wykonawca bez wezwania złoży podmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą lub uzupełni bez wezwania

  1. Wymagania dotyczące ofert i ich ocena
  • Forma oferty a problemy praktyki – m.in. oferta z niewłaściwym formacie pliku, oferta opatrzona pieczęcią elektroniczną, oferta złożona z każdą stroną w osobnym pliku a kwestia „uznania” podpisu
  • Wyznaczenie terminu związania ofertą i reguły jego przedłużania, jak postąpić gdy termin związania upłynie - czy możliwe jest wtedy dokonanie wyboru oferty lub zawarcie umowy
  • Czy zamawiający powinien wymagać wniesienia wadium
  • Ocena oferty pod kątem podstaw odrzucenia – wybrane zagadnienia

  1. Umowy
  • Forma umowy – pisemna, elektroniczna a może hybrydowa?
  • Zakazane postanowienia umowne
  • Obligatoryjne klauzule waloryzacyjne w umowach na czas dłuższy niż 6 miesięcy
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem 

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
2025-11-14 429.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane