Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Udzielanie ZAMÓWIEŃ publicznych przez spółki KOMUNALNE oraz zakłady BUDŻETOWE z uwzględnieniem zmian od 2026 r.
od 9.00 do 14.00
Od stycznia 2026 r. podniesiony zostanie próg stosowania przepisów PZP do 170 000 zł co będzie miało zasadniczy wpływ na prowadzenie zamówień podprogowych i spowoduje dodatkowe zmiany w regulaminach wewnętrznych zamawiających. Ponadto również od 2027 r. jednostki sektora publicznego będą zobowiązane do udostępniania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów. Ostatnie planowane zmiany w przepisach przewidują, że będzie to dotyczyć umów o wartości od kwoty 10 000 zł netto zawartych w formach określonych w ustawie oraz nowe reguły udostępniania umów w trybie przepisów o dostępie do informacji publicznej. Celem jest zwiększenie transparentności umów zawieranych przez jednostki.
Program szkolenia
- Zmiany w zamówieniach publicznych
 
- Podniesienie progu stosowania ustawy Pzp z 130 000 zł do 170 000 zł od 1 stycznia 2026 r. zgodnie z ustawą z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Pzp oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1173)
-  konieczne zmiany w regulaminach zamówień podprogowych
 
 - Certyfikacja wykonawców w zamówieniach podprogowych – obowiązek czy możliwość 
- zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
 
 - Centralny Rejestr Umów od 1 stycznia 2027 r. – projekt ustawy na etapie KRM
- zakres zmian i terminy wprowadzane przez projekt ustawy
 - zakres odpowiedzialności i obowiązków
 - nowe zasady udostępniania informacji o umowach
 
 
- Wszczęcie postępowania w trybie podstawowym oraz w przetargu nieograniczonego
 
- Miejsce ogłoszenia i sposób przekazania/zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu
 - Zmiana ogłoszenia – czy i jakie są ograniczenia w tym zakresie
 
- Specyfikacja warunków zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego
 
- Upublicznianie SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania – w jakim terminie i jakie są stwierdzane naruszenia
 - Pytania wykonawców do SWZ i udzielenie odpowiedzi przez zamawiającego – forma, terminy
 
- Opis przedmiotu zamówienia
 
- Rozróżnienie równoważności produktów od równoważności norm oraz zasady stosowania każdego z tych rozwiązań; wybrane przykłady w świetle orzecznictwa KIO
 - Przedmiotowe środki dowodowe – rodzaje (m.in. karty katalogowe, certyfikaty), w tym obowiązek akceptacji przez zamawiającego równoważnych środków, czy i na jakich zasadach przedmiotowe środki dowodowe podlegają uzupełnieniu przez wykonawcę, kiedy przedmiotowy środek stanowi treść oferty niepodlegającą uzupełnieniu (przykłady z kontroli)
 
- Podmiotowe środki dowodowe, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz ocena podmiotowa wykonawcy w tym zakresie
 
- Podmiotowe środki dowodowe, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy na spełniania warunków udziału w postępowaniu – ocena przez zamawiającego m.in. e-dokumentów urzędowych (e-KRK, e-ZUS, e-US itp.), ocena pod kątem aktualności na dzień złożenia
 - Reguły zastosowania art. 128 ust. 1 Pzp – jaki termin wyznaczyć wykonawcy, zakres i treść wezwania, jak w praktyce orzeczniczej rozumie się jednokrotność wezwania
 - Jak ma postąpić zamawiający, gdy wykonawca bez wezwania złoży podmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą lub uzupełni bez wezwania
 
- Wymagania dotyczące ofert i ich ocena
 
- Forma oferty a problemy praktyki – m.in. oferta z niewłaściwym formacie pliku, oferta opatrzona pieczęcią elektroniczną, oferta złożona z każdą stroną w osobnym pliku a kwestia „uznania” podpisu
 - Wyznaczenie terminu związania ofertą i reguły jego przedłużania, jak postąpić gdy termin związania upłynie - czy możliwe jest wtedy dokonanie wyboru oferty lub zawarcie umowy
 - Czy zamawiający powinien wymagać wniesienia wadium
 - Ocena oferty pod kątem podstaw odrzucenia – wybrane zagadnienia
 
- Umowy
 
- Forma umowy – pisemna, elektroniczna a może hybrydowa?
 - Zakazane postanowienia umowne
 - Obligatoryjne klauzule waloryzacyjne w umowach na czas dłuższy niż 6 miesięcy
 
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem 
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
| Miasto | Termin | Cena | |
|---|---|---|---|
| Transmisja ONLINE  od 9.00 do 14.00  | 
2025-11-14 | 429.00 zł netto + 23% VAT * | 
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.