WEBINARIUM: Zamówienia publiczne w placówkach oświatowych w 2025/2026 r. o wartości poniżej 130 000/170 000 zł oraz według ustawy Prawo zamówień publicznych z uwzględnieniem zmian od 2026 r. oraz sprawozdania za 2025 r.

12.12.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Od 1 stycznia 2026 r. podniesiony zostanie próg stosowania przepisów PZP do 170 000 zł co będzie miało zasadniczy wpływ na prowadzenie zamówień podprogowych i spowoduje dodatkowe zmiany w regulaminach wewnętrznych zamawiających. Ponadto od  2027 r. jednostki sektora publicznego będą zobowiązane do udostępniania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów. Ostatnie planowane zmiany w przepisach przewidują, że będzie to dotyczyć umów o wartości od kwoty 10  000 zł netto zawartych w formach określonych w ustawie oraz nowe reguły udostępniania umów w trybie przepisów o dostępie do informacji publicznej. Celem jest zwiększenie transparentności umów zawieranych przez jednostki.

Program szkolenia

Zmiany w zamówieniach publicznych w 2026 r 
  1. Podniesienie progu stosowania ustawy Pzp z 130 000 zł do 170 000 zł od 1 stycznia 2026 r. zgodnie z ustawą z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Pzp oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1173)
    • konieczne zmiany w regulaminach zamówień podprogowych
  2. Certyfikacja wykonawców w zamówieniach podprogowych – obowiązek czy możliwość 
    • zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
  3. Centralny Rejestr Umów od 1 stycznia 2026 r. – projekt ustawy na etapie prac w Sejmie
    • zakres zmian i terminy wprowadzane przez projekt ustawy
    • zakres odpowiedzialności i obowiązków
    • nowe zasady udostępniania informacji o umowach

Sporządzenie i przekazanie sprawozdania rocznego z udzielonych zamówień do Prezesa UZP do 1 marca za pomocą platformy e-Zamówienia – krok po kroku

  1. Przekazanie sprawozdania rocznego i możliwość korekty sprawozdania
  2. Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z wyłączeniem stosowania ustawy Pzp
  3. Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z zastosowaniem ustawy Pzp – wybrane kluczowe zagadnienia

Przygotowanie udzielania zamówień publicznych w szkołach, przedszkolach i innych placówkach oświaty

  1. Planowanie zamówień a szacowanie
  2. Szacowanie wartości zamówienia, w tym na dostawy (m.in. żywności, pomocy dydaktycznych, mebli, biurek), usługi oraz „drobne” roboty budowlane (np. remonty)

Reguły udzielania zamówień o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł z uwzględnieniem przepisów o finansach publicznych w placówkach oświatowych

  1. Wewnętrzny regulamin udzielania zamówień – ułatwienie czy utrudnienie, obowiązek czy możliwość, stopień szczegółowości, praktyczne wskazówki dotyczące jego treści
  2. Wniosek (zapotrzebowanie) na zamówienie o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł

Przygotowanie, przeprowadzenie i udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł

  1. Opis przedmiotu zamówienia – jakie wymagania można określić, podobieństwa i różnice w stosunku do zamówień udzielanych według ustawy Pzp
  2. Kryteria oceny ofert i wybór oferty
  3. Rezygnacja z udzielenia zamówienia – czy możliwa, jak zabezpieczyć interes placówki
  4. Umowy dotyczące zamówień o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł – forma oraz zmiana umowy

Wymóg przestrzegania zasad udzielania zamówień publicznych

  1. Zasada pisemności a komunikacja elektroniczna – jak ją w praktyce rozumieć
  2. Zasada bezstronności i obiektywizmu – składanie oświadczeń zapewniających wypełnienie tej zasady (osoby, forma, termin, sankcje na brak oświadczenia)
  3. Zasada przejrzystości wydatków publicznych – obowiązkowy publiczny rejestr umów 

Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej”  o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia

  1. Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania
  2. Podmiotowe środki dowodowe – czy placówka oświatowa musi ich żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów placówki udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy
  3. Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, problemy z oceną – przykłady z praktyki, obowiązki placówki oświatowej po otwarciu ofert, w tym dotyczące przekazania „interaktywnie” informacji o ofertach Prezesowi UZP

Umowy o zamówienie publiczne – wybrane zagadnienia

  1. Zakazane postanowienia umowne – „problemy”, jak ich uniknąć w placówkach oświatowych
  2. Ogłoszenie o wykonaniu umowy – jak wypełnić ten obowiązek, sankcje za brak zamieszczenia ogłoszenia w postaci odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych

Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
2025-12-12 429.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane