Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Zamówienia publiczne w placówkach oświatowych w 2025/2026 r. o wartości poniżej 130 000/170 000 zł oraz według ustawy Prawo zamówień publicznych z uwzględnieniem zmian od 2026 r. oraz sprawozdania za 2025 r.
od 9.00 do 14.00
Od 1 stycznia 2026 r. podniesiony zostanie próg stosowania przepisów PZP do 170 000 zł co będzie miało zasadniczy wpływ na prowadzenie zamówień podprogowych i spowoduje dodatkowe zmiany w regulaminach wewnętrznych zamawiających. Ponadto od 2027 r. jednostki sektora publicznego będą zobowiązane do udostępniania informacji o umowach w Centralnym Rejestrze Umów. Ostatnie planowane zmiany w przepisach przewidują, że będzie to dotyczyć umów o wartości od kwoty 10 000 zł netto zawartych w formach określonych w ustawie oraz nowe reguły udostępniania umów w trybie przepisów o dostępie do informacji publicznej. Celem jest zwiększenie transparentności umów zawieranych przez jednostki.
Program szkolenia
- Podniesienie progu stosowania ustawy Pzp z 130 000 zł do 170 000 zł od 1 stycznia 2026 r. zgodnie z ustawą z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Pzp oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1173)
-  konieczne zmiany w regulaminach zamówień podprogowych
 
 - Certyfikacja wykonawców w zamówieniach podprogowych – obowiązek czy możliwość 
- zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
 
 - Centralny Rejestr Umów od 1 stycznia 2026 r. – projekt ustawy na etapie prac w Sejmie
- zakres zmian i terminy wprowadzane przez projekt ustawy
 - zakres odpowiedzialności i obowiązków
 - nowe zasady udostępniania informacji o umowach
 
 
Sporządzenie i przekazanie sprawozdania rocznego z udzielonych zamówień do Prezesa UZP do 1 marca za pomocą platformy e-Zamówienia – krok po kroku
- Przekazanie sprawozdania rocznego i możliwość korekty sprawozdania
 - Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z wyłączeniem stosowania ustawy Pzp
 - Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z zastosowaniem ustawy Pzp – wybrane kluczowe zagadnienia
 
Przygotowanie udzielania zamówień publicznych w szkołach, przedszkolach i innych placówkach oświaty
- Planowanie zamówień a szacowanie
 - Szacowanie wartości zamówienia, w tym na dostawy (m.in. żywności, pomocy dydaktycznych, mebli, biurek), usługi oraz „drobne” roboty budowlane (np. remonty)
 
Reguły udzielania zamówień o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł z uwzględnieniem przepisów o finansach publicznych w placówkach oświatowych
- Wewnętrzny regulamin udzielania zamówień – ułatwienie czy utrudnienie, obowiązek czy możliwość, stopień szczegółowości, praktyczne wskazówki dotyczące jego treści
 - Wniosek (zapotrzebowanie) na zamówienie o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł
 
Przygotowanie, przeprowadzenie i udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł
- Opis przedmiotu zamówienia – jakie wymagania można określić, podobieństwa i różnice w stosunku do zamówień udzielanych według ustawy Pzp
 - Kryteria oceny ofert i wybór oferty
 - Rezygnacja z udzielenia zamówienia – czy możliwa, jak zabezpieczyć interes placówki
 - Umowy dotyczące zamówień o wartości mniejszej niż 130 000/170 000 zł – forma oraz zmiana umowy
 
Wymóg przestrzegania zasad udzielania zamówień publicznych
- Zasada pisemności a komunikacja elektroniczna – jak ją w praktyce rozumieć
 - Zasada bezstronności i obiektywizmu – składanie oświadczeń zapewniających wypełnienie tej zasady (osoby, forma, termin, sankcje na brak oświadczenia)
 - Zasada przejrzystości wydatków publicznych – obowiązkowy publiczny rejestr umów
 
Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia
- Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania
 - Podmiotowe środki dowodowe – czy placówka oświatowa musi ich żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów placówki udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy
 - Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, problemy z oceną – przykłady z praktyki, obowiązki placówki oświatowej po otwarciu ofert, w tym dotyczące przekazania „interaktywnie” informacji o ofertach Prezesowi UZP
 
Umowy o zamówienie publiczne – wybrane zagadnienia
- Zakazane postanowienia umowne – „problemy”, jak ich uniknąć w placówkach oświatowych
 - Ogłoszenie o wykonaniu umowy – jak wypełnić ten obowiązek, sankcje za brak zamieszczenia ogłoszenia w postaci odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych
 
Zgłoś się na szkolenie
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
| Miasto | Termin | Cena | |
|---|---|---|---|
| Transmisja ONLINE  od 9.00 do 14.00  | 
2025-12-12 | 429.00 zł netto + 23% VAT * | 
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.