WEBINARIUM: Obowiązkowy rejestr od 1.07.2022 r. umów zawieranych od 1.01.2022 r. Zamówienia podprogowe i publiczne w INSTYTUCJACH KULTURY

Od 1 lipca 2022 r. zacznie obowiązywać art. 34a ustawy o finansach publicznych. Został on dodany do ustawy o finansach publicznych przez art. 6 pkt 2 Ustawy z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy — Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2054). Wynika z niego m.in., że jednostki sektora finansów publicznych zamieszczają w prowadzonym przez ministra finansów rejestrze umów informacje o umowach zawartych w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej albo innej formie szczególnej, których wartość przedmiotu przekracza 500 zł.

Program szkolenia

1. Obowiązkowy publiczny rejestr umów dla jednostek finansów publicznych od 1.07.2022 r.

  • jakie umowy dotyczące zamówień znajdą się w rejestrze?
  • co zawiera rejestr umów?
  • od kiedy prowadzi się rejestr?
  • wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru
  • czy faktura to umowa/dowód zawarcia umowy? Czy w rejestrze zamieszamy faktury?
  • jawność w zamówieniach publicznych a ochrona danych osobowych
  • sankcje za niezamieszczenie informacji w rejestrze lub podanie danych nieprawdziwych 2.

2. Zamówienia poniżej 130 000 zł w instytucjach kultury

  • podstawy prawne –  jakich przepisów się nie stosuje (fakty i mity)
  • wątpliwości interpretacyjne
  • obliczanie wartości zamówień
  • badanie rynku/zapytanie ofertowe
  • zawarcie umowy/forma umowy
  • aneksowanie umowy – na co zwracać uwagę
  • kryteria i warunki
  • zamówienia a plan zamówień
  • zamówienia a elektronizacja zamówień
  • zamówienia a dyscyplina finansów publicznych
  • nowy obowiązek - publikacja informacji o umowach ponad 10 000 zł

3. Wyłączenia dla instytucji kultury

  • organizowanie imprez kulturalnych/tryb z ustawy o prowadzeniu działalności kulturalnej
  • wolna ręka

4. Tryb podstawowy (czyli „nowy przetarg o wartości poniżej progów UE”) – najważniejsze elementy

  • zastosowanie trybu
  • otwarcie ofert – nowe obowiązki
  • trzy wersje trybu podstawowego
  • negocjacje oferty w trybie uproszczonym – czy są obowiązkowe
  • elektronizacja w trybie podstawowym
  • podmiotowe środki dowodowe/warunki udziału w postępowaniu
  • przedmiotowe środki dowodowe/kryteria oceny ofert
  • cena – nowe podejście

5. Umowa w sprawie zamówienia publicznego

  • nowe klauzule indeksacyjne
  • współdziałanie przy realizacji umowy – granice prawne nowe zasady
  • ogłoszenie o wykonaniu umowy – kiedy obowiązkowe
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16