WEBINARIUM: Sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami za rok 2019 „dzień po!” i rok 2020 r.
31 października 2020 roku upłynął termin złożenia sprawozdania odpadowego. Po raz pierwszy sprawozdanie to trzeba było złożyć w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w BDO. Teoretycznie złożenie sprawozdania w BDO nie powinno być niczym trudnym, po prostu wymaga wpisania tych samych danych co w latach poprzednich, tylko na nowym nośniku. Tyle teoria. W praktyce wprowadzenie nowych terminów, nowych wymagań sprawozdawczych, jak i nieintuicyjny i dość nieprzyjazny dla użytkownika formularz wywoływało wiele pytań i kontrowersji. Dużo niejasności związanych z interpretacją koniecznych do podania danych może skutkować sporą liczbą przesłanych do weryfikacji. Kolejne sprawozdanie za rok 2020 składamy do 15.03.2021 r.
Aby pomóc Państwu odnaleźć się w tej niecodziennej sytuacji zapraszamy na szkolenie on-line, dzięki któremu:
- uzyskacie Państwo potwierdzenie czy złożone przez sprawozdanie nie zawiera błędów,
- kiedy uzyskacie Państwo pewność, ze sprawozdanie nie wymaga korekty?
- czego może dotyczyć korekta sprawozdania i jak ją przygotować i złożyć?
- jak przygotować sprawozdanie za rok 2020 – wyjaśnienie najczęściej występujących problemów.
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy wideokonferencji.
Korzyści dla uczestników webinarium:
• możliwość zadawania pytań podczas webinarium
• materiał szkoleniowy w formacie pdf przesłany mailem
Program szkolenia
Sprawozdanie odpadowe za rok 2019 – „dzień po”
- Sytuacja podmiotów ciągle czekających na numer rejestrowy
- Statusy sprawozdań – kiedy nie jest potrzebna korekta?
- W jaki sposób zostanie podana informacja o konieczności dokonania korekty i kiedy?
- Terminy wykonania korekty – sankcje za przekroczenie terminu
- Jaki użytkownik może złożyć korektę sprawozdania sprawozdanie? Czy musi być wpisany do KRS, czy potrzebne jest pełnomocnictwo?
- Korekty sprawozdań – jak je wykonać, czy możliwa jest autokorekta czy konieczny jest nowy raport?
- Najczęstsze wątpliwości występujące przy wypełnianiu sprawozdania
- Pełnomocnictwo i forma jego potwierdzenia
- Rozliczenie podmiotów wielooddziałowych
- Instalacja a miejsce prowadzenia działalności (MPD)?
- Odpady powstałe w instalacji i poza nią – jak przyporządkować odpady?
- Usuniecie /wprowadzenie/korekta danych dotyczących MPD
- Odpady wytworzone czy przekazane – którą wielkość należy raportować?
- Nowe pozycje w formularzu
- strumień odpadów, jak klasyfikować odpady?
- sucha masa odpadów – dla jakich rodzajów odpadów niezbędna?
- Procesy odzysku – jak je klasyfikować?
Sprawozdania odpadowe za rok 2020 – najczęstsze pytania
- Termin złożenia sprawozdania
- Czy dane z KPO/KEO będą przenosić się automatycznie?
- Planowane zmiany w funkcjonalności BDO
- Odpady wytworzone czy przekazane – którą wielkość należy raportować?
Ewidencja odpadów w BDO – najczęstsze problemy
- Kompetencje w zakresie prowadzenia ewidencji w BDO – uprawnienia użytkownika podrzędnego i głównego, współpraca z firmą zewnętrzną
- Aktualizacja danych w BDO – kiedy wymagana?
- Obowiązki i prawa wszystkich uczestników procesu przekazania odpadów, rozwiazywanie problemów
- Korekta masy odpadów w KPO
- Wycofanie KPO – kiedy i w jaki sposób można zrezygnować z wystawionej KPO
- Przyjęcie i transport od wytwórcy zwolnionego z ewidencji odpadów
- Transport do innego oddziału firmy
- Konieczność wprowadzanie wersji papierowej KPO do BDO – czy jest taki obowiązek?
- Stan magazynowy w karcie KEO
*Możliwość zadawania pytań po warsztatach do 3 tygodni po spotkaniu. Pytania dotyczące tylko zakresu odbytego spotkania.
Zgłoś się na szkolenieWarunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem po szkoleniu
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16