WEBINARIUM: Zarządzanie odpadami w placówkach medycznych w 2023 r. – zaostrzone sankcje za błędy w ewidencji odpadów, aktualna funkcjonalność BDO
Aktualne szkolenie - Sprawdź datę i szczegóły >>>
W placówkach medycznych powstaje duża ilość odpadów, w tym te wymagające „szczególnej troski” – odpady niebezpieczne i odpady medyczne, w tym zakaźne i specjalne – m.in. pochodzące z dezynfekcji itp. Jak z nimi postępować i jak prawidłowo ewidencjonować, aby nie narazić się na bolesne kary.
Na szkoleniu odpowiemy na pytania i omówimy poniższe problematyczne zagadnienia:
- Jak postępować z odpadami „covodowymi” i „podezyfekcyjnymi”?
- Jak prowadzić ewidencje odpadów medycznych w świetle ostatnich zmian prawnych i zmian w funkcjonalności BDO?
- Najnowsze wymogi prawne dotyczące magazynowania odpadów medycznych – co uległo zmianie?
- Zasady współpracy z firmami zewnętrznymi
- Korekta wpisów w BDO
- Sprawozdanie roczne o odpadach – najczęściej popełniane błędy
Celem szkolenia jest:
- Przedstawienie aktualnie obowiązujących wymogów obowiązujących wytwórców odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki związanej z powstawaniem i gospodarowaniem odpadami medycznymi oraz podyzenfekcyjnymi
- Przedstawienie i omówienie aktów prawnych z tego zakresu ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich zmian prawnych i planowanych zmian wymogów
- Omówienie wymogów formalno-prawnych spoczywających na osobach odpowiedzialnych za gospodarowanie odpadami medycznymi (posiadanie odpowiednich pozwoleń, przekazywanie odpadów, ewidencji i klasyfikowania odpadów) w świetle ostatnich zmian prawnych
- Przekazanie praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe prowadzenie gospodarki odpadami w placówce medycznej w celu uniknięcia najczęściej występujących błędów i kosztownych kar
- Przedstawienie aktualnej funkcjonalności BDO po ostatnich zamianach i omówienie ich wpływu na sprawozdawczość odpadową w placówkach medycznych
Program szkolenia
1. Aktualnie obowiązujące przepisy prawne w gospodarce odpadami medycznymi
- Nowa definicja odpadów komunalnych
- Zaostrzenie sankcji za błędy w ewidencji odpadów
- Hierarchia prawidłowego postępowania z odpadami medycznymi oraz innymi powstającymi w placówkach medycznych
- Wytyczne dotyczące odpadów niebezpiecznych
- Zasady postępowania z odpadami „podezyfekcyjnymi"
- Nowe wymogi prawne - rozporządzenia dotyczące magazynowania odpadów
2. Zasady ewidencji odpadów w BDO w placówkach medycznych
- Klasyfikacja odpadów – różne rodzaje odpadów powstających w placówkach medycznych
- Magazynowanie odpadów
- Planowanie wywozu odpadów
- Wystawianie, zatwierdzanie, wprowadzani zmian w kartach KPO
- Odpowiedzialność uczestników raportujących w BDO (przekazujący, transportujący i przyjmujący odpady)
- Współpraca z firmami zewnętrznymi – odpowiedzialność za popełnione błędy
- Przyjęcie i przekazanie odpadów w systemie BDO bez Karty przekazania odpadów (KPO) – czy dotyczy to placówek medycznych
- Co sprawdzi sanepid w zakresie postępowania z odpadami medycznymi
3. Aktualna funkcjonalność BDO i planowane zmiany
- Zmiany na kartach ewidencji odpadów obowiązujące od 1 stycznia 2022 r.
- Sprawozdanie roczne po wprowadzanej aktualizacji – co uległo zmianie?
- KPO i KEO – kto prowadzi pełną, a kto skróconą ewidencję odpadów
- Odpady powstające w instalacji – czy dotyczy to placówek medycznych
- Strumień odpadów – jak rozumieć ten termin?
- Stan magazynowy odpadów – jak go określić i dlaczego to ważne
- Powiązanie BDO z JPK – czy już obowiązuje i kogo dotyczy?
- Inne planowane zmiany
4. Sprawozdanie roczne o odpadach – najczęściej popełniane błędy
- Aktualna funkcjonalność modułu sprawozdawczego – składanie sprawozdania z korekt
- Zgodność sprawozdania z wpisem do rejestru
- Kto składa sprawozdanie?
- Uprawniony do złożenia sprawozdania
- Nie ten Dział, nie ta tabela … – nowe pozycje w zbiorczych zestawieniach o odpadach
- Dokumenty wymagane do utworzenia/złożenia sprawozdania
- Dodawanie i wybór miejsc prowadzenia działalności oraz instalacji w sprawozdaniu – wymagane informacje, ograniczenia systemu
- Odpady pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych – czy i jak uwzględniać je w sprawozdaniu?
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16