Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Zarządzanie odpadami w placówkach medycznych w 2022 r. – problematyczne zagadnienia
od 9.00 do 13.30
W placówkach medycznych powstaje duża ilość odpadów, w tym te wymagające „szczególnej troski” – odpady niebezpieczne i odpady medyczne, w tym zakaźne i specjalne – m.in. pochodzące z dezynfekcji, odpady amalgamatu itp. Jak z nimi postępować i jak prawidłowo ewidencjonować, aby nie narazić się na bolesne kary.
Na szkoleniu odpowiemy na pytania i omówimy poniższe problematyczne zagadnienia:
- Jak postępować z odpadami „covodowymi” i „podezyfekcyjnymi”?
- Jak prowadzić ewidencje odpadów medycznych w świetle ostatnich zmian prawnych i zmian w funkcjonalności BDO?
- Amalgamat dentystyczny – aktualne wymogi postępowania
- Najnowsze wymogi prawne dotyczące magazynowania odpadów medycznych – co uległo zmianie?
- Zasady współpracy z firmami zewnętrznymi
- Korekta wpisów w BDO
- Sprawozdanie roczne o odpadach – najczęściej popełniane błędy
Celem szkolenia jest:
- Przedstawienie aktualnie obowiązujących wymogów obowiązujących wytwórców odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki związanej z powstawaniem i gospodarowaniem odpadami medycznymi oraz podyzenfekcyjnymi
- Przedstawienie i omówienie aktów prawnych z tego zakresu, a także planowanych zmian
- Omówienie wymogów formalno-prawnych spoczywających na osobach odpowiedzialnych za gospodarowanie odpadami medycznymi (posiadanie odpowiednich pozwoleń, przekazywanie odpadów, ewidencji i klasyfikowania odpadów) w świetle ostatnich zmian prawnych
- Przekazanie praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe prowadzenie gospodarki odpadami w placówce medycznej w celu uniknięcia najczęściej występujących błędów i kosztownych kar
Program szkolenia
1. Aktualnie obowiązujące przepisy prawne w gospodarce odpadami medycznymi
- Hierarchia prawidłowego postępowania z odpadami medycznymi oraz innymi powstającymi w placówkach medycznych
- Wytyczne dotyczące odpadów niebezpiecznych
- Zasady postępowania z odpadami „podezyfekcyjnymi"
- Nowe wymogi prawne - rozporządzenia dotyczące magazynowania odpadów
2. Zasady ewidencji odpadów w BDO w placówkach medycznych
- Klasyfikacja odpadów – różne rodzaje odpadów powstających w placówkach medycznych
- Magazynowanie odpadów
- Planowanie wywozu odpadów
- Wystawianie, zatwierdzanie, wprowadzani zmian w kartach KPO
- Odpowiedzialność uczestników raportujących w BDO (przekazujący, transportujący i przyjmujący odpady)
- Współpraca z firmami zewnętrznymi
- Co sprawdzi sanepid w zakresie postępowania z odpadami medycznymi
3. Aktualna funkcjonalność BDO i planowane zmiany
- KPO i KEO – kto prowadzi pełną, a kto skróconą ewidencję odpadów
- Odpady powstające w instalacji – czy dotyczy to placówek medycznych
- Strumień odpadów – jak rozumieć ten termin?
- Stan magazynowy odpadów – jak go określić i dlaczego to ważne
- Powiązanie BDO z JPK – kogo dotyczy?
- Inne planowane zmiany
4. Sprawozdanie roczne o odpadach – najczęściej popełniane błędy
- Zgodność sprawozdania z wpisem do rejestru
- Kto składa sprawozdanie?
- Uprawniony do złożenia sprawozdania
- Nie ten Dział, nie ta tabela … – nowe pozycje w zbiorczych zestawieniach o odpadach
- Dokumenty wymagane do utworzenia/złożenia sprawozdania
- Dodawanie i wybór miejsc prowadzenia działalności oraz instalacji w sprawozdaniu – wymagane informacje, ograniczenia systemu
- Odpady pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych – czy i jak uwzględniać je w sprawozdaniu?
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem po szkoleniu
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
Miasto | Termin | Cena | |
---|---|---|---|
Transmisja ONLINE od 9.00 do 13.30 |
2022-10-12 | 449.00 zł netto + 23% VAT * |
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.