WEBINARIUM: Zarządzanie odpadami w placówkach medycznych w 2022 r. – problematyczne zagadnienia

12.10.2022, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.30
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

W placówkach medycznych powstaje duża ilość odpadów, w tym te wymagające „szczególnej troski” – odpady niebezpieczne i odpady medyczne, w tym zakaźne i specjalne – m.in. pochodzące z dezynfekcji, odpady amalgamatu itp. Jak z nimi postępować i jak prawidłowo ewidencjonować, aby nie narazić się na bolesne kary. 

Na szkoleniu odpowiemy na pytania i omówimy poniższe problematyczne zagadnienia:  

  • Jak postępować z odpadami „covodowymi” i „podezyfekcyjnymi”?
  • Jak prowadzić ewidencje odpadów medycznych w świetle ostatnich zmian prawnych i zmian w funkcjonalności BDO?
  • Amalgamat dentystyczny – aktualne wymogi postępowania
  • Najnowsze wymogi prawne dotyczące magazynowania odpadów medycznych – co uległo zmianie?
  • Zasady współpracy z firmami zewnętrznymi
  • Korekta wpisów w BDO
  • Sprawozdanie roczne o odpadach – najczęściej popełniane błędy

Celem szkolenia jest:

  • Przedstawienie aktualnie obowiązujących wymogów obowiązujących wytwórców odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki związanej z powstawaniem i gospodarowaniem odpadami medycznymi oraz podyzenfekcyjnymi
  • Przedstawienie i omówienie aktów prawnych z tego zakresu, a także planowanych zmian
  • Omówienie wymogów formalno-prawnych spoczywających na osobach odpowiedzialnych za gospodarowanie odpadami medycznymi (posiadanie odpowiednich pozwoleń, przekazywanie odpadów, ewidencji i klasyfikowania odpadów) w świetle ostatnich zmian prawnych
  • Przekazanie praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe prowadzenie gospodarki odpadami w placówce medycznej w celu uniknięcia najczęściej występujących błędów i kosztownych kar

Program szkolenia

1. Aktualnie obowiązujące przepisy prawne w gospodarce odpadami medycznymi

  • Hierarchia prawidłowego postępowania z odpadami medycznymi oraz innymi powstającymi w placówkach medycznych  
  • Wytyczne dotyczące odpadów niebezpiecznych
  • Zasady postępowania z odpadami „podezyfekcyjnymi"
  • Nowe wymogi prawne - rozporządzenia dotyczące magazynowania odpadów

2. Zasady ewidencji odpadów w BDO w  placówkach medycznych

  • Klasyfikacja odpadów – różne rodzaje odpadów powstających w placówkach medycznych
  • Magazynowanie odpadów
  • Planowanie wywozu odpadów
  • Wystawianie, zatwierdzanie, wprowadzani zmian w kartach KPO
  • Odpowiedzialność uczestników raportujących w BDO (przekazujący, transportujący i przyjmujący odpady)
  • Współpraca z firmami zewnętrznymi
  • Co sprawdzi sanepid w zakresie postępowania z odpadami medycznymi

3.  Aktualna funkcjonalność  BDO i planowane zmiany

  • KPO i KEO – kto prowadzi pełną, a kto skróconą ewidencję odpadów
  • Odpady powstające w instalacji – czy dotyczy to  placówek medycznych
  • Strumień odpadów – jak rozumieć ten termin?
  • Stan magazynowy odpadów – jak go określić  i dlaczego to ważne
  • Powiązanie BDO z JPK – kogo dotyczy?
  • Inne planowane zmiany

4. Sprawozdanie roczne o odpadach – najczęściej popełniane błędy

  • Zgodność sprawozdania z wpisem do rejestru
  • Kto składa sprawozdanie?
  • Uprawniony do złożenia sprawozdania
  • Nie ten Dział, nie ta tabela … – nowe pozycje w zbiorczych zestawieniach o odpadach
  • Dokumenty wymagane do utworzenia/złożenia sprawozdania
  • Dodawanie i wybór miejsc prowadzenia działalności oraz instalacji w sprawozdaniu – wymagane informacje, ograniczenia systemu
  • Odpady pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych – czy i jak uwzględniać je w sprawozdaniu?
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem po szkoleniu

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.30
2022-10-12 449.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane