WEBINARIUM: Schematy podatkowe (MDR) w jednostkach finansów publicznych oraz SLIM VAT i SLIM VAT 2 - wzór procedury raportowania MDR w wersji edytowalnej Obowiązek raportowania schematów podatkowych przez podmioty lecznicze, instytucje kultury, gminy, zakłady budżetowe oraz inne jednostki finansów publicznych
UWAGA! Zmiana terminu szkolenia z 21.06.2021 r. na 22.06.2021 r.
Kto musi przekazać informacje o schematach podatkowych (MDR)?
Obowiązek raportowania schematów podatkowych dotyczy wszystkich podatników w tym podatników podatku CIT oraz podatku VAT, których przychody lub koszty albo wartość aktywów przekroczyły 10 mln euro. Korzystanie ze zwolnienia w podatku CIT lub świadczenie usług zwolnionych z VAT nie wyłącza obowiązku raportowania schematów podatkowych.
Program szkolenia
- Raportowanie schematów podatkowych (MDR)
- Cel wprowadzenia obowiązku raportowania schematów podatkowych (MDR)
- Podstawy prawne
- Objaśnienia Ministra Finansów w zakresie raportowania MDR
- Definicja schematu podatkowego
- uzgodnienie
- kryterium głównej korzyści
- ogólna cecha rozpoznawcza
- szczególna cecha rozpoznawcza
- inna szczególna cecha rozpoznawcza
- Pozostałe definicje
- Schematy krajowe
- Schematy transgraniczne
- Schematy standaryzowane
- Zakres przedmiotowy raportowania schematów podatkowych z uwzględnieniem specyfiki jednostek finansów publicznych
- Zakres podmiotowy raportowania – kiedy i jakie podmioty z sektora finansów publicznych zobowiązane są do raportowania schematów podatkowych:
- Promotor
- Korzystający
- Wspomagający
- Wyłączenia obowiązku raportowania MDR
- Podmiot kwalifikowany
- Terminy raportowania
- Zakres raportowania z uwzględnieniem specyfiki jednostek finansów publicznych
- Okresy raportowania
- Raportowanie MDR przez Promotora
- Kiedy obowiązek raportowania spoczywa na korzystającym – jednostek finansów publicznych?
- Zdarzenia rodzące obowiązek raportowania schematów podatkowych w jednostkach finansów publicznych – przykłady
- Treść raportu MDR
- Forma raportu MDR
- Tajemnica zawodowa a obowiązek raportowania MDR
- Konsekwencje uchylania się od obowiązku raportowania MDR
- sankcje karne
- konsekwencje administracyjne
- Wewnętrzne procedury raportowania MDR
- jak przygotować procedurę raportowania w jednostkach finansów publicznych
- konsekwencje braku procedury
- Czy możliwe są zmiany przepisów o MDR?
- Praktyczne aspekty obowiązku raportowania schematów podatkowych w podmiotach z sektora finansów publicznych.
- Regulacje szczególne związane z COVID-19
- SLIM VAT
1. Nowe zasady korygowania faktur „na plus” oraz „na minus”
- zmiana przepisów
- brak obowiązku potwierdzenia korekty
- forma oraz zakres dokumentacji
- odliczenie podatku VAT – wpływ nowych zasad korygowania faktur na podatek naliczony VAT
- Unifikacja zasad rozliczania różnic kursowych – jakie stosować kursy walut dla celów VAT od 01.01.2021 roku.
- Wydłużenie terminu odliczenia podatku naliczonego – praktyczne znaczenie zmian
- Odliczenie podatku naliczonego VAT od usług noclegowych
- Nieodpłatne przekazania - podwyższenie limitu dla prezentów o małej wartości
- Eksport towarów - wydłużenie terminu na wywóz towarów w przypadku zaliczki (nowe zasady stosowania stawki „0”)
- Pozostałe zmiany
- SLIM VAT 2
- Zmiany w zasadach wystawiania faktur
- brak obowiązku podania przyczyny korekty
- zmiany w oznaczeniu faktur korygujących (brak obowiązku podawania zwrotu „faktura korygująca”)
- zmiany w oznaczaniu duplikatów faktur (brak obowiązku podawania zwrotu „duplikat”)
- możliwość wystawienia faktury na 60 dni przed świadczeniem (obecnie 30 dni)
- zbiorcze faktury korygujące
- brak limitu kilometrów dla biletów traktowanych jak faktury
- korekty „in minus” w przypadku importu usług oraz WNT
- Zmiany w zakresie odliczania podatku naliczonego VAT
- Mechanizm podzielonej płatności
- możliwość przesyłania środków pomiędzy rachunkami VAT w różnych bankach
- możliwość płacenia z rachunków VAT składek ZUS
- Zmiany w odliczeniach VAT na samochody
- Zmiany w opodatkowaniu importu usług
- Opodatkowanie w obrocie nieruchomościami
- Wydłużenie czasu na skorzystanie z ulgi na złe długi z 2 do 3 lat
- Pozostałe zmiany
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16