Jak promować wydarzenia w instytucjach kultury w mediach społecznościowych oraz poprzez stronę internetową?

Media społecznościowe to oczywista dziś przestrzeń komunikacji i popularyzacji kultury w Internecie. Nie jest pytaniem „czy”, tylko „jakie” są najbardziej odpowiednie media społecznościowe dla instytucji kultury. Na szkoleniu przedstawimy, jak tworzyć treści w mediach społecznościowych i prowadzić komunikację z ich użytkownikami. Pokażemy jak i dlaczego warto analizować statystyki i jak dzięki nim optymalizować prowadzone działania.  Szkolenie to aktualny przegląd najważniejszych trendów i najpopularniejszych mediów społecznościowych. Uczestnicy poznają kluczowe mechanizmy i serwisy.

Odpowiemy na pytania:
• Jak efektywnie wykorzystać media społecznościowe w promocji i komunikacji instytucji oraz projektów kultury?
• W jaki sposób rozpocząć komunikację w mediach społecznościowych oraz jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić kampanie marketingowe?
• W jakich mediach warto być obecnym i jak dobrze wykorzystać potencjał m.in. Facebooka, Youtube, Instagrama, Twittera?
• Jak poprawnie redagować teksty do Internetu, jak tworzyć newslettery?
• Jakie są aktualne trendy w Internecie, co trzeba, co należy i czym warto się zainteresować?

 

Program szkolenia

I. Media społecznościowe jako kanał promocji dla Instytucji Kultury
1. Media społecznościowe – podstawowe informacje – od czego zacząć?
• Aktualne trendy
• Statystyka i profil polskich użytkowników
• Tworzenie i praktyczne wykorzystanie strategii komunikacyjnej w wybranych mediach społecznościowych
• Od analizy danych wyjściowych i określenia celów, przez tworzenie grup docelowych i person, po planowanie budżetów
2. Media społecznościowe w praktyce
Facebook
• Fanpage od A do Z, czyli co trzeba aktualnie wiedzieć?
• Mechanika działania Facebooka i co z niej wynika? Jak ujarzmić edge rank? Zmiany, które zmieniają wszystko. Nowe wykorzystanie Facebooka.
• Grupy docelowe, sposoby komunikacji, tworzenie angażujących treści
• Monitoring i analiza danych, czyli jak czytać statystyki wewnętrzne Facebooka?
Youtube
• Zarządzanie kontem od A do Z (konfiguracja, optymalizacja, analiza, menedżer filmów)
Twitter
• Czy i dlaczego warto korzystać z Twittera? Profil polskich użytkowników
• W krainie hashtagów: specyfika działania i strategie wykorzystania medium w praktyce (słownik pojęć, reguły działania)
• Analiza statystyk, narzędzia monitorujące
Instagram
• Specyfika działania i strategie wykorzystania medium w praktyce (reguły działania, popularne akcje): fotografie, wideo, relacje
• Jak wykorzystać siłę hashtagów?
• Analiza statystyk, narzędzia monitorujące

II. Skuteczna i nowoczesna strona www
1. Jak zbudować nowoczesny serwis www?
• Strona przyjazna urządzeniom mobilnym – responsywnie czy adaptatywnie?
• Dlaczego webdesign jest taki ważny?
• Dobre praktyki w projektowaniu graficznym serwisów www
• Kolory, wizualia i dobór fontów
• Koncepcja serwisu: architektura informacji
2. Zarządzanie serwisem internetowym
• Niezbędne elementy składowe i struktura menu
• Dystrybucja informacji na stronie
• Metody przyciągania uwagi czytelnika
• Know how dobrej redakcji serwisu www
• Co można wiedzieć o odwiedzających? – analiza statystyk Google Analytics

III. Skuteczny tekst w internecie
1. Teksty w sieci
• Różnice w zakresie działania odbioru tekstu w internecie i poza nim
• Klucze fascynacji i budowanie zaangażowania
• Emocje w tekście – jak je wywoływać?
• Odchudzanie tekstu, czyli sztuka redakcji
2. Pisanie w praktyce
• Najważniejsze metody i reguły redakcji tekstów w sieci
• Język branżowy dla wszystkich
• Tworzenie tytułów i nagłówków
• Projektowanie treści: tekst plus multimedia
• Emoji – czy rzeczywiście nie ma odwrotu od języka ikon?

 

Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia faksem, e-mailem lub pocztą bądź wypełniając formularz na stronie. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Potwierdzenie udziału z informacją o miejscu szkolenia  (jeśli miejsce nie jest podane wcześniej) zostanie przesłane na 3 dni przed szkoleniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub faks.

Szkolenie należy opłacić przelewając po zajęciach na podstawie otrzymane faktury (przelewowej) należność.  Faktura zostanie przekazana na szkoleniu bądź przesłana pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć lub odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- kompleksowe materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy i lunch