WEBINARIUM: Dokumentacja pracownicza w jednostkach finansów publicznych w 2022 r. w tym rejestr umów od 1.07.2022 r., zasady wystawiania świadectw pracy oraz ewidencji czasu pracy

Program szkolenia

Dokumentacja pracownicza – nowe zasady prowadzenia i archiwizowania dokumentacji pracowniczej

  • okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • formy prowadzenia dokumentacji – aktualne stanowiska Resortu Pracy
  • elementy dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
  • niszczenie dokumentacji pracowniczej
  • informacje przekazywane pracownikom przy rozwiązaniu stosunku pracy
  • przepisy przejściowe

Dokumenty przechowywane w aktach osobowych

  • nowy podział akt osobowych
  • numeracja akt
  • rodzaje dokumentów przechowywanych w aktach osobowych
    • Część A – rodzaje dokumentów dotyczących nawiązywania stosunków pracy
    • Część B – dokumenty dotyczące przebiegu zatrudnienia, problematyka tworzenia podteczek
    • Część C – dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia (w tym omówienie zasad wystawiania świadectw pracy, zwłaszcza w kontekście spraw sądowych, czy wystąpienia o świadectwo po ustaniu stosunku pracy)
    • Część D – dokumenty związane z karami nakładanymi na pracowników

Zasady prowadzenia ewidencji czasu pracy

  • zakres dokumentacji związanej z ewidencją czasu pracy
  • dlaczego dokumenty dotyczące czasu pracy muszą być gromadzone indywidualnie dla każdego pracownika i co muszą obejmować?
  • okres przechowywania dokumentów z zakresu czasu pracy, jakie dokumenty obejmuje obowiązek archiwizacji  i z czego wynika?
  • przechowywanie harmonogramów czasu pracy, list obecności lub innych dokumentów potwierdzający przybycie pracownika do pracy

Dane osobowe pozyskiwane od osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz od pracownika

  • jakie informacje i dane osobowe wolno pozyskiwać od kandydata do pracy, a jakie od pracownika?
  • zakres przetwarzania danych osobowych przez pracodawcę

Obowiązkowy publiczny rejestr umów dla jednostek finansów publicznych od 1.07.2022 r.

  • od kiedy prowadzi się rejestr?
  • jakie rodzaje umów znajdą się w rejestrze?
  • czy faktura to umowa/dowód zawarcia umowy? czy w rejestrze zamieszamy faktury?
  • co zawiera rejestr umów?
  • wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru
  • jawność a ochrona danych osobowych
  • sankcje za niezamieszczenie informacji w rejestrze lub podanie danych nieprawdziwych
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16