WEBINARIUM: Ewidencja odpadów medycznych w BAZIE DANYCH O ODPADACH (BDO) – kompendium wiedzy w roku 2023
Na szkoleniu omówimy zasady prowadzenia ewidencji odpadów wytwarzanych w placówkach medycznych w BDO. Przedstawimy wiele praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe prowadzenie gospodarki odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem wymogów ewidencyjnych, w placówce medycznej.
Odpowiemy na pytania:
- Kiedy i w jakim zakresie dla placówek medycznych możliwa jest współpraca z firmami świadczącymi usługi z zakresu ewidencji odpadów czy organizacjami odzysku?
- Kiedy odpad jest odpadem medycznym i jakie wymogi musza być spełnione przy ich magazynowaniu, transportowaniu, przekazywania odpadów medycznych?
- Jakie wymogi formalno-prawne spoczywają na osobach odpowiedzialnych za gospodarowanie odpadami medycznymi (posiadanie odpowiednich pozwoleń, przekazywanie odpadów, ewidencji i klasyfikowania odpadów ) w świetle ostatnich zmian prawnych?
- Jak prowadzić ewidencje odpadów medycznych w świetle ostatnich zmian prawnych?
- Jak ewidencjonować odpady „trudne” m.in. świetlówki, tonery, amalgamat dentystyczny, pampersy, odpady z żywienia pacjentów
- Jak bez problemów złożyć roczne sprawozdanie?
Program szkolenia
- Aktualnie obowiązujące przepisy prawne w gospodarce odpadami medycznymi
- Podstawowe wymagania prawne dotyczące odpadów
- Kiedy odpad jest odpadem medycznych – zasady klasyfikacji odpadów
- Aktualne wytyczne dotyczące odpadów niebezpiecznych
- Inne odpady powstające w placówkach medycznych
- Zasady ewidencji odpadów z wykorzystaniem BDO w placówkach medycznych
- Magazynowanie odpadów – nowe rozporządzenie w sprawie magazynowania odpadów – czy wprowadza nowe wymogi?
- Planowanie wywozu odpadów
- Wystawianie, zatwierdzanie, wprowadzanie zmian w kartach KPO
- Odpowiedzialność uczestników raportujących w BDO (przekazujący, transportujący i przyjmujący odpady)
- Czy można zlecić innej firmie prowadzenie ewidencji odpadów (procedura, zakres odpowiedzialności, uprawnienia)?
- Tworzenie kart KEO – kogo obowiązuje – zasady prowadzenia
- Użytkownik główny i podrzędny – tworzenie, usuwanie, kompetencje
- Planowane zmiany w ustawie o odpadach – zakres, terminy wejścia w życie
- Aktualna funkcjonalność BDO i planowane zmiany
- Sprawozdania odpadowe w BDO za rok 2022
- Statusy sprawozdań – kiedy nie jest potrzebna korekta?
- Terminy wykonania korekty – sankcje za przekroczenie terminu
- Korekty sprawozdań – jak je wykonać, czy możliwa jest autokorekta czy konieczny jest nowy raport?
- Czy użytkownik może złożyć korektę sprawozdania? Czy musi być wpisany do KRS, czy potrzebne jest pełnomocnictwo?
- Najczęstsze wątpliwości występujące przy wypełnianiu sprawozdania
- Pełnomocnictwo i forma jego potwierdzenia
- Rozliczenie podmiotów wielooddziałowych
- Odpady powstałe w instalacji i poza nią – jak przyporządkować odpady
- Usunięcie /wprowadzenie/korekta danych dotyczących MPD
- Odpady wytworzone czy przekazane – którą wielkość należy raportować?
- Nowe pozycje w formularzu
- strumień odpadów, jak klasyfikować odpady?
- sucha masa odpadów – dla jakich rodzajów odpadów niezbędna?
- Sprawozdania odpadowe poprzedni rok – najczęstsze pytania
- Termin złożenia sprawozdania
- Czy dane z KPO/KEO będą przenosić się automatycznie?
- Planowane zmiany w funkcjonalności BDO
- Odpady wytworzone czy przekazane – którą wielkość należy raportować?
- Omówienie pytań uczestników szkolenia
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16