WEBINARIUM: Zamówienia publiczne w INSTYTUCJACH KULTURY o wartości poniżej 130 000/170 000 zł oraz według ustawy Prawo zamówień publicznych z uwzględnieniem zmian od 2026 r. oraz sprawozdania za 2025 r.

11.02.2026, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Od 1 stycznia 2026 r. podniesiony zostanie próg stosowania przepisów PZP do 170 000 zł co będzie miało zasadniczy wpływ na prowadzenie zamówień podprogowych i spowoduje dodatkowe zmiany w regulaminach wewnętrznych zamawiających. Ponadto od 2026 r. jednostki sektora publicznego będą zobowiązane do udostępniania danych w Centralnym Rejestrze Umów. Ostania nowelizacja przepisów obejmuje zniesienie limitu wartości umów wprowadzanych do CRU oraz rezygnację z odpowiedzialności karnej za niedotrzymanie obowiązku. Celem jest zwiększenie transparentności umów zawieranych przez jednostki.

Program szkolenia

Zmiany w zamówieniach publicznych w 2026 r.

  1. Podniesienie progu stosowania ustawy Pzp z 130 000 zł do 170 000 zł od 1 stycznia 2026 r. zgodnie z ustawą z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Pzp oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1173)
    • ​ konieczne zmiany w regulaminach zamówień podprogowych
  2. Certyfikacja wykonawców w zamówieniach podprogowych – obowiązek czy możliwość 
    • zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
  3. Centralny Rejestr Umów od 1 lipca 2026 r. – ustawa znajduje się w podpisie u Prezydenta
    • zakres zmian i termin wprowadzany przez ustawę
    • zakres odpowiedzialności i obowiązków
    • nowe zasady udostępniania informacji o umowach

  1. Sprawozdanie z udzielonych zamówień za 2025 r.

– co podlega umieszczeniu w sprawozdaniu


  1. Zamówienia poniżej 130 000/ 170 000 zł w instytucjach kultury
  • podstawy prawne –  jakich przepisów się nie stosuje (fakty i mity)
  • wątpliwości interpretacyjne
  • obliczanie wartości zamówień
  • badanie rynku/zapytanie ofertowe
  • zawarcie umowy/forma umowy
  • aneksowanie umowy – na co zwracać uwagę
  • kryteria i warunki
  • zamówienia a plan zamówień
  • zamówienia a elektronizacja zamówień
  • zamówienia a dyscyplina finansów publicznych

  1. Wyłączenia dla instytucji kultury
  • organizowanie imprez kulturalnych/tryb z ustawy o prowadzeniu działalności kulturalnej
  • wolna ręka
  1. Tryb podstawowy – najważniejsze elementy
  • zastosowanie trybu
  • trzy wersje trybu podstawowego
  • negocjacje oferty w trybie uproszczonym – czy są obowiązkowe
  • elektronizacja w trybie podstawowym
  • podmiotowe środki dowodowe/warunki udziału w postępowaniu
  • przedmiotowe środki dowodowe/kryteria oceny ofert

 

  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
  • nowe klauzule indeksacyjne
  • ogłoszenie o wykonaniu umowy – kiedy obowiązkowe
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
2026-02-11 397.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane