WEBINARIUM: FAKTUROWANIE w instytucjach kultury w 2026 r. z uwzględnieniem KSeF 2.0 • Faktury • e-Faktury • Obligatoryjny KSeF

16.01.2026, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Program szkolenia

  1. Zasady wystawiania faktur z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury
  1. Pojęcie faktury, istota i znaczenie w praktyce instytucji kultury – obowiązek wystawiania faktur

w KSeF

  1. Wystawianie faktur – zasady ogólne
  • Terminy
  • Obowiązkowa forma faktury KSeF
  • Faktury wystawiane w trybie awaryjnym
  • Faktury wystawiane w trybie offline
  • Faktury wystawiane w trybie offline24
  • Dane obowiązkowe na fakturze
  • Dane dodatkowe na fakturze z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury
  • Pozostałe zagadnienia
  1. Przypadki braku obowiązku wystawiania faktur z uwagi na podmiot lub przedmiot transakcji
  2. Faktury dokumentujące sprzedaż zwolnioną
  3. Wystawianie faktur przez instytucje kultury w KSeF 2.0 – specyfika
  4. Pozostałe faktury wystawiane przez instytucje kultury
  • Wynajem
  • Sprzedaż towarów
  • Sprzedaż praw
  • Pozostałe
  1. Zasady wystawiania refaktur przez instytucje kultury
  2.  Korekta faktur w instytucjach kultury
  • Korekta „in minus”
  • Korekta „in plus”
  1.  Faktury zaliczkowe oraz faktury rozliczające zaliczki
  2. Noty korygujące
  3. Kiedy faktura nie daje prawa do odliczenia podatku naliczonego przez instytucje kultury
  4. Paragony w instytucjach kultury
  5. Faktura konsumencka a KSeF 2.0
  6. Kiedy można wystawić duplikat faktury  w KSeF 2.0
  7. Dotacje – czy jest obowiązek wystawiania faktur
  8. Zasady przechowywania faktur z uwzględnieniem KSeF 2.0
  9. Ujęcie faktury w JPK w instytucjach kultury
  10. Sankcje w przypadku błędnego fakturowania

  1. Obligatoryjny system e-faktur (KSef 2.0) w instytucjach kultury
  1. Faktura ustrukturyzowana oraz Krajowy System e-Faktur (KSeF)
  • Cel wprowadzenia / założenia
  • Czym jest faktura ustrukturyzowana, faktura ustrukturyzowana, a faktura elektroniczna
  • Wystawienie faktury ustrukturyzowanej
  • Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo – księgowych
  • Numer referencyjny nadawany przez KSeF (nr KSeF faktury)
  • Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej – konsekwencje prawne i podatkowe stosowania nowej regulacji
  • Funkcjonalności KSeF

2. Do kiedy należy implementować KSeF 2.0 w instytucjach kultury?

3. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia

  • Zgłoszenie ZAW-FA
  • Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie
  • Nadawanie uprawnień w tym do wysyłki i odbioru faktur
  • Archiwizacja faktur w systemie
  • Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy
  • Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury

4. Rodzaje faktur a system KSeF 2.0

  • Faktura dla podatnika VAT
  • Faktura dla osoby fizycznej (faktura konsumencka)
  • Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę?
  • Faktura do paragonu
  • Faktura korygująca
  • Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa
  • Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW)
  • Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej
  • Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana
  • Zasady postępowania w okresie awarii KSeF
  • Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury
  • Tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury

5. Struktura logiczna JPK-FA(3)

  • Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF
  • Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa, Stopka, Załącznik
  • Omówienie przykładu faktury
  • Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne
  • Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3)
  • Inne zmiany dotyczące FA(3)

6. Wizualizacja faktury – obowiązek oznaczenia faktury kodem QR)

7. Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej w instytucjach kultury

  • Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego
  • Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól?
  • Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur

8. Obowiązek podawania NIP przez nabywcę

9. Certyfikat wystawcy e-faktur

10. Duplikaty w KSeF 2.0

11. Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących)

12. Zmiany w zasadach rozliczania faktur korygujących „in minus”

13. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF)

14. Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki

15. Obowiązek przesyłania faktur do KSeF

16. Faktury wystawiane w trybie „offline”

  • Awaria systemu KSeF
  • Awaria systemu fakturowania podatnika
  • Niedostępność KSeF

17. System „offline 24”

18. Faktury wystawiane na rzecz podmiotów zagranicznych

19. Obowiązek podania nr NIP przez nabywcę oraz związane z tym obowiązki wystawcy faktury

20. Zasady wystawiania faktur konsumenckich

21. Obowiązek ułatwienia dostępu do KSeF

22. Kiedy nadawane są kody „QR” oraz sposób ich nadawania.

23. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych. 

24. Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.

25. Oznaczanie płatności numerem KSeF

26. Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF

27. Okres przejściowy dla faktur z kas fiskalnych

28. Preferencje dla małych podmiotów –przesuniecie obowiązku KSeF na rok 2027 jeżeli nie wystawia faktur na kwotę powyżej 10.000 zł miesięcznie?

29. Skrócenie terminów zwrotu podatku VAT

30. Zasady prezentacji e-faktur w JPK VAT

31. Wątpliwości związane z KSeF

  • Data wystawienia faktury w związku ze stanowiskiem MF
  • Czy można odliczyć VAT z faktury wystawionej z naruszeniem obowiązku KSeF (w roku 2026 brak sankcji)
  • Pozostałe zagadnienia

32. Analiza wzoru faktury wystawionej w KSeF

Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
2026-01-16 429.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane