WEBINARIUM: Centralny Rejestr Umów w 2026 r. z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury - wg ustawy uchwalonej 4 grudnia 2025 r.

16.12.2025, Transmisja ONLINE
od 12.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Wg nowych przepisów w CRU będą publikowane dane o wszystkich umowach - bez względu na ich wartość. Wszystkie jednostki sektora finansów publicznych będą miały obowiązek publikowania informacji o umowach już od 1 lipca 2026 r. Sam system teleinformatyczny służący do prowadzenia CRU ma być gotowy już 1 kwietnia 2026 r. Ustawa czeka na podpis Prezydenta.

Program szkolenia

Wejście w życie przepisów i zakres podmiotowy obowiązku

  • Terminy stosowania obowiązku dla poszczególnych grup jednostek
  • Nowy katalog wyłączeń podmiotowych i jego znaczenie dla praktyki jednostki

Umowy objęte obowiązkiem rejestrowym

  • Kryterium wartości umowy – bez limitu wartości
  • Termin zawarcia umowy
  • Faktury i rachunki – ich status; kiedy stanowią dowód wykonania umowy, a kiedy nie tworzą obowiązku rejestrowego
  • Aneksy do umów – podleganie rejestracji, aktualizacja danych i ustalanie wartości po zmianach
  • Umowy i płatności nieobjęte rejestrem – katalog wyłączeń wynikający z ustawy i przypadki niepowodujące obowiązku ujawnienia

Zakres danych publikowanych w Rejestrze

  • Dane obligatoryjne (numer, data, strony, przedmiot, wartość, źródło finansowania, status, podstawa wyłączeń itp.)
  • Dane fakultatywne możliwe do publikowania
  • Zasady aktualizacji informacji

Wyłączenia spod obowiązku rejestrowego

  • Podstawy prawne wyłączeń (przepisy u.f.p., PZP, ustawa o dostępie do informacji publicznej)
  • Kategorie umów i informacji, które nie są publikowane
  • Jawność a bezpieczeństwo państwa, dane wrażliwe i ograniczenia ustawowe

Organizacja pracy w jednostce

  • Prawidłowy obieg informacji i dokumentów
  • Podział ról i odpowiedzialności: kierownik, użytkownicy kont, osoby wprowadzające dane

Odpowiedzialność za publikację danych

  • Rola kierownika jednostki jako podmiotu odpowiedzialnego za udostępnianie i aktualizację
  • Obowiązki administracyjne i wynikające z ochrony danych

Skutki nieprawidłowego prowadzenia rejestru

  • Odpowiedzialność kierownika jednostki i konsekwencje naruszeń
  • Obowiązki z zakresu jawności i ochrony danych
  • Kontrole (RIO, NIK)
  • Sankcje – konsekwencje wynikające z przepisów o finansach publicznych, dostępie do informacji publicznej i ochronie danych

Zagadnienia kontrowersyjne i problemy praktyczne

  • Ustalanie ogólnego przedmiotu umowy a ochrona danych
  • Czy aneks do umowy sprzed daty obowiązywania podlega rejestracji?
  • Publikacja danych wykonawców będących osobami fizycznymi
  • Wątpliwości dotyczące klasyfikacji umów/faktur jako „zamówień” w rozumieniu PZP
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 12.00 do 14.00
2025-12-16 269.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane