Zamknięcie roku 2019 w INSTYTUCJACH KULTURY z uwzględnieniem zmian ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawie o VAT

Celem szkolenia jest wyjaśnienie kontrowersji i problemów związanych z opracowywaniem i wdrażaniem polityki (zasad) rachunkowości instytucji kultury, zamknięciem ksiąg rachunkowych za 2019 rok oraz sporządzaniem na ich podstawie sprawozdań finansowych. Omówione zostaną min. doświadczenia związane ze zmianami w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej dotyczące:

  • sposobu rozliczania wyniku finansowego
  • przychodów niezamortyzowanej części aktywów trwałych
  • sposobu ewidencjonowania dotacji organizatora
  • zasad tworzenia funduszu rezerwowego
  • funkcjonowania centrów usług wspólnych
  • obowiązków w zakresie JPK

Program szkolenia

1.   Wprowadzenie

  • czy wprowadzono zmiany w zasadach (polityce) rachunkowości odnośnie zasad podziału i rozliczania wyniku finansowego oraz określania zasad ustalania prewskaźnika VAT
  • nowe zasady podatkowe amortyzacji jednorazowej

2.  Przygotowanie ksiąg do zamknięcia roku

  • aktualizacja zakładowej polityki rachunkowości, statutu i regulaminów organizacyjnych
  • czynności ewidencyjne prowadzone w ramach zamknięcia ksiąg rachunkowych
  • przekształcenie sald kont w pozycje bilansowe
  • procedura sporządzenia i zatwierdzania sprawozdania finansowego
  • aktualizacja systemu kontroli zarządczej
  • porządkowanie „majątku” – w tym zbywanie zbędnych składników mienia

3. Zasady przygotowania przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji „rocznej” z uwzględnieniem specyfiki bibliotek i ośrodków kultury

4.  Zasady sporządzania sprawozdania finansowego

  • wycena bilansowa aktywów i pasywów
  • zdarzenia po dniu bilansowym (zasada 12-tu faktur)
  • prezentacja uproszczeń o jakich mowa w art. 4 ust.4 UoR (min.  rezygnacja z tworzenia rezerw) 
  • korekty roczne VAT i odpisów na ZFŚS
  • wprowadzenie i dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania finansowego
  • bilans instytucji kultury; rachunek zysków i strat
  • zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
  • rachunek przepływów pieniężnych
  • zatwierdzanie sprawozdania finansowego

5. Prezentacja dotacji w księgach handlowych – przykłady ewidencji bilansowej

6. Sprawozdanie z działalności – ocena wykonania planu finansowego i rzeczowego instytucji kultury

  • Plan finansowy wg wymogów prawa finansów publicznych

7. Umowy cywilno-prawne – obowiązki płatnika w świetle najnowszych orzeczeń organów podatkowych

  • Koszty uzyskania przychodów – po przekroczeniu limitu
  • Umowa zlecenie a umowa o dzieło? a może działalność gospodarcza bez zarejestrowania?

8. Prezentacja najważniejszych zmian w zasadach ewidencjonowania i rozliczania należności z tytułu podróży służbowych  - problem ujemnej diety

9. Obowiązki instytucji kultury w zakresie zatwierdzania sprawozdania finansowego oraz omówienie zasad sporządzania i składania deklaracji CIT-8 i CIT 8/0

  • koszty reprezentacji  a zwolnienie przedmiotowe z CIT
  • składki do PFRON  a KUP
  • koszty reprezentacji a KUP
  • płatności gotówkowe a KUP

10. Zmiany w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej

  • Potencjalna możliwość prowadzenia rachunkowości w ramach centrów usług wspólnych

11. Konsultacje

  • Polityka rachunkowości w instytucjach kultury
  • Jednolity plik kontrolny a instytucje kultury
  • Zasady stosowania kas fiskalnych w instytucjach kultury
  • Prezentacja najważniejszych zmian w CIT 2019 roku
  • Biała  lista podatników
  • Mechanizm podzielonej płatności
  • Solidarna odpowiedzialność w VAT
  • Nowy JPK
  • Kasy rejestrujące
  • Wiążąca informacja stawkowa
  • Jeden numer konta do rozliczeń z fiskusem
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia faksem, e-mailem lub pocztą bądź wypełniając formularz na stronie. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Potwierdzenie udziału z informacją o miejscu szkolenia  (jeśli miejsce nie jest podane wcześniej) zostanie przesłane na 3 dni przed szkoleniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub faks.

Szkolenie należy opłacić przelewając po zajęciach na podstawie otrzymane faktury (przelewowej) należność.  Faktura zostanie przekazana na szkoleniu bądź przesłana pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć lub odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- kompleksowe materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy i lunch