Zamknięcie roku 2020 w INSTYTUCJACH KULTURY z uwzględnieniem zmian ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawie o VAT

Celem szkolenia jest wyjaśnienie kontrowersji i problemów związanych z opracowywaniem i wdrażaniem polityki (zasad) rachunkowości instytucji kultury, zamknięciem ksiąg rachunkowych za 2019 rok oraz sporządzaniem na ich podstawie sprawozdań finansowych. Omówione zostaną min. doświadczenia związane ze zmianami w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej dotyczące:

  • sposobu rozliczania wyniku finansowego
  • przychodów niezamortyzowanej części aktywów trwałych
  • sposobu ewidencjonowania dotacji organizatora
  • zasad tworzenia funduszu rezerwowego
  • funkcjonowania centrów usług wspólnych
  • obowiązków w zakresie JPK

Program szkolenia

1.   Wprowadzenie

  • czy wprowadzono zmiany w zasadach (polityce) rachunkowości odnośnie:
    • zasad podziału i rozliczania wyniku finansowego
    • określania zasad ustalania proporcji i prewskaźnika VAT
    • aktualizacji wzoru  stosowanych „dodatkowych informacji i objaśnień” – tu noty podatkowe
    • wprowadzenie pojęcia „teren strzeżony”
    • określenia „poziomu istotności”

2.  Przygotowanie ksiąg do zamknięcia roku

  • aktualizacja zakładowej polityki rachunkowości, statutu i regulaminów organizacyjnych
  • czynności ewidencyjne prowadzone w ramach zamknięcia ksiąg rachunkowych
  • przekształcenie sald kont w pozycje bilansowe
  • procedura sporządzenia i zatwierdzania sprawozdania finansowego
  • aktualizacja systemu kontroli zarządczej
  • porządkowanie „majątku” – w tym zbywanie zbędnych składników mienia

3. Zasady przygotowania przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji „rocznej” z uwzględnieniem specyfiki bibliotek i ośrodków kultury

  • odpowiedzialność za inwentaryzacje
  • uproszenia w formach i częstotliwości przeprowadzania inwentaryzacji
  • zasady organizacji inwentaryzacji
  • opracowanie i wdrożenie instrukcji i zarządzeń inwentaryzacyjnych
  • powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego
  • rola i uprawnienia biegłego rewidenta
  • dokumentacja inwentaryzacji i jej archiwizacja
  • terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów

4.  Zasady sporządzania sprawozdania finansowego

  • wycena bilansowa aktywów i pasywów
  • zdarzenia po dniu bilansowym (zasada 12-tu faktur)
  • prezentacja uproszczeń o jakich mowa w art. 4 ust.4 UoR (min.  rezygnacja z tworzenia rezerw, ustalanie poziomu istotności) 
  • korekty roczne VAT i odpisów na ZFŚS
  • wprowadzenie i dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania finansowego
  • bilans instytucji kultury
  • rachunek zysków i strat
  • zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
  • rachunek przepływów pieniężnych
  • zatwierdzanie sprawozdania finansowego i forma jej przedkładania organizatorowi  i dla Szefa KAS

5. Prezentacja dotacji w księgach handlowych – przykłady ewidencji bilansowej

6. Sprawozdanie z działalności – ocena wykonania planu finansowego i rzeczowego instytucji kultury

  • plan finansowy wg wymogów prawa finansów publicznych

7. Umowy cywilno-prawne – obowiązki płatnika w świetle najnowszych orzeczeń organów podatkowych

  • koszty uzyskania przychodów – projekt interpretacji ogólnej umowy o dzieło i KUP
  • propozycja „ozusowania” wszystkich umów cywilno-prawnych

9. Obowiązki instytucji kultury w zakresie zatwierdzania sprawozdania finansowego oraz omówienie zasad sporządzania i składania deklaracji CIT-8 i CIT 8/0

11. Konsultacje

 

  • JPK a instytucje kultury
  • zasady stosowania kas fiskalnych w instytucjach kultury od 1 stycznia 2020 r i w latach następnych
  • „SLIM VAT”  - pakiet uproszczeń dla podatników VAT

 

Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia faksem, e-mailem lub pocztą bądź wypełniając formularz na stronie. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Potwierdzenie udziału z informacją o miejscu szkolenia  (jeśli miejsce nie jest podane wcześniej) zostanie przesłane na 3 dni przed szkoleniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub faks.

Szkolenie należy opłacić przelewając po zajęciach na podstawie otrzymane faktury (przelewowej) należność.  Faktura zostanie przekazana na szkoleniu bądź przesłana pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć lub odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- kompleksowe materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy i lunch